Κυριακή 22.12.2024 ΚΕΡΚΥΡΑ

Εδώ μένει κόσμος…(13) - Κεραμίδια στις στέγες, κεραμιδαριό η παλιά πόλη

Γιώργος Ζούμπος
16 Αυγούστου 2016 / 11:59

Ο λεγόμενος «Κανονισμός» συνεχίζει με στέγες και «απαγορεύεται» προς τους αποκαλούμενους «χρήστες του μνημείου» (είναι οι κάτοικοι οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν ότι σκαρφίστηκαν οι συντάκτες και τα προβλεπόμενα πρόστιμα).

«Η επικάλυψη των στεγών θα γίνεται µε κίτρινα κεραµίδια βυζαντινού τύπου. Εξαίρεση από τον παραπάνω κανόνα γίνεται µόνο στις περιπτώσεις κτηρίων που αποδεδειγµένα είχαν από την αρχική φάση της κατασκευής τους κεραµίδια άλλου τύπου (Συνήθως γαλλικού τύπου κεραµίδια σε κτήρια που κατασκευάστηκαν µετά το 1864 και µέχρι την περίοδο του µεσοπολέµου). Επίσης, από τον κανόνα εξαιρούνται και οι κορνίζες στέγης κτιρίων που αποδεδειγµένα από τη φάση της κατασκευής τους καλύπτονται µε γαλλικού τύπου κεραµίδια (Συνήθως κτήρια της γαλλικής και της αγγλικής περιόδου, καθώς και κτήρια που κατασκευάστηκαν µετά το 1864 και µέχρι την περίοδο του µεσοπολέµου).» 
Η ιστορία με τα κεραμίδια είναι παλιά και τα οριζόμενα εφαρμόζονται από ετών παρόλο που πολλές φορές υπάρχει πρόβλημα στην εύρεση βυζαντινών. Εδώ να επισημάνουμε ότι το βυζαντινό κεραμίδι που υπάρχει είναι και κίτρινο και κοκκινωπό. Μήπως πρέπει να ξηλώσουμε  ότι δεν είναι κίτρινο και να το αντικαταστήσουμε; 
Όταν χρειάζεται επισκευή στέγης, το πρόβλημα το έχει ο ιδιοκτήτης του τελευταίου ορόφου και το κόστος καλύπτεται από όλους τους  στεγαζόμενους εφόσον υπάρχει οικονομική δυνατότητα και συνεννόηση (πολλές φορές απουσιάζει το ένα ή και τα δύο ακόμα). Μήπως ο Δήμος εκτός από τα «απαγορεύεται» και τα πρόστιμα να ψάξει για επιδοτήσεις και άτοκα μακρόχρονα δάνεια;
Μια παρατήρηση: Εκεί στο Γραφείο Παλιάς Πόλης, στην Αρχαιολογική Υπηρεσία και το Δήμο έχουν πάρει είδηση και έχουν μετρήσει πόσα κτίρια στην Παλιά Πόλη είναι είναι άδεια και παρατημένα στη μοίρα τους και πόσες στέγες έχουν πέσει; 
Αν το είχαν πάρει είδηση δεν θα έφτιαχναν «Κανονισμό εγκατάλειψης» αλλά «Κανονισμό επαναφοράς κατοίκων και διευκόλυνσης επισκευών». Εκτός αν σκοπεύουν αλλού!