Κέρκυρα: «Στοπ» από το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής στα σχέδια για οβελίσκο στο Λιμάνι

Κέρκυρα: «Στοπ» από το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής στα σχέδια για οβελίσκο στο Λιμάνι

ΚΕΡΚΥΡΑ. Ανατροπή στην υπόθεση της τοποθέτησης οβελίσκου υπερ των πεσόντων του 1716, έρχεται

17
Μαΐου / 2021

με την  αρνητική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής του Υπουργείο Περιβάλλοντος στην τοποθέτηση οβελίσκου στον κόμβο του Νέου Λιμένα με τον παράλληλο εκτοπισμό της Απηδάλου Νεώς, του Ομηρικού ναυτικού συμβόλου της Κέρκυρας. 



 Η Απήδαλος Ναυς που κοσμεί σήμερα τον κυκλικό κόμβο Νέου Λιμένα


Η τοποθέτηση μνημείου, χορηγίας του Σπύρου Φλαμπουριάρη, πήρε αρνητική γνωμοδότηση από το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος.
Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι πλέον δυνατή η έκδοση άδειας από την Πολεοδομία, καθώς η γνωμοδότηση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής, όπως ακριβώς και αυτή του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου είναι προαπαιτούμενα για την έγκριση της εν λόγω άδειας.



Με τη θέση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής συντάσσεται και ο πρόεδρος του ΤΕΕ Κέρκυρας Γιάννης Μεταλληνός. Όπως ανέφερε στο enimerosi.com, η αρνητική γνωμοδότηση είναι πλήρως τεκμηριωμένη. «Σε κάθε περίπτωση, όταν πρόκειται για δημόσιο χώρο και μνημεία, πιστεύω ότι πρέπει πάντα να προηγείται μια σχετική συζήτηση και διαβούλευση. Κάποιος εκφράζει την προθυμία του να κάνει μια δωρεά αλλά πρέπει να εξεταστούν πολλοί παράγοντες» προσθέτει ο κ. Μεταλληνός. 

Επιπλέον η είδηση για την τοποθέτηση του μνημείου, την οποίαν ανακοίνωσε - πρωθύστερα όπως αποδεικνύεται - ο χορηγός, έχει προκαλέσει αντιδράσεις από μερίδα Κερκυραίων, όπως και ερωτήματα, τα οποία έχουν εκφραστεί και μέσα από την αρθρογραφία του enimerosi.com. 

Χαρακτηριστική είναι και η άποψη που εξέφρασε μέσω ανάρτησής του ο πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ Νίκος Τρίαντος, ο οποίος αναφέρει μεταξύ άλλων: «...Ενώ η προτεινόμενη θέση εγκατάστασης του οβελίσκου δεν είναι κενή, καθώς υπάρχει ήδη το μεταλλικό γλυπτό "Απήδαλος Ναυς" το οποίο απεικονίζει το ομηρικό σύμβολο της Κέρκυρας, και εύλογα είναι εγκατεστημένο στη θαλάσσια είσοδο του νησιού, επίκειται ο εκτοπισμός του. Θεωρώ μέγιστη προσβολή στον καλλιτέχνη του υπάρχοντος γλυπτού, την απομάκρυνση του έργου από αμφισβητούμενης καλλιτεχνικής αξίας, μεγέθους και συμβολικού φορτίου οβελίσκου. Επίσης, σε δημόσιο χώρο, που δίνει την πρώτη εικόνα στον επισκέπτη του νησιού, θεωρώ ότι δεν πρέπει να γίνονται αισθητικές παρεμβάσεις χωρίς να υπάρχει διαδικασία με καλλιτεχνικά κριτήρια (αυτό ως πρόταση γενικής εφαρμογής) ...». 

 

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΚΕΡΕΚΟΥ