Κυριακή 17.11.2024 ΚΕΡΚΥΡΑ

Μάγεψαν οι συναυλίες της Φιλαρμονικής Σιναράδων και του Μουσικού του Ιονίου Πανεπιστημίου

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ
04 Μαρτίου 2024 / 09:05
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΜΑΡΤΙΝΗΣ

Στο Duomo εμφανίστηκε το Σύνολο Χάλκινων Πνευστών του Τμήματος Μουσικών Σπουδών. Στο Δημοτικό Θέατρο η Φιλαρμονική των Σιναράδων

ΚΕΡΚΥΡΑ. Η συναυλιακή δραστηριότητα συνεχίζεται αμείωτη τις ημέρες αυτές, με δύο διαφορετικές εκδηλώσεις να διεξάγονται την Κυριακή που μας πέρασε, από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και την Φιλαρμονική Σιναράδων, αντίστοιχα.

Τα Χάλκινα του Τ.Μ.Σ.

Η αρχή έγινε με την πρωινή συναυλία του επανακάμψαντος Συνόλου Χάλκινων Πνευστών του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, η οποία έλαβε χώρα στον Καθολικό Καθεδρικό Ι.Ν. Αγίων Χριστοφόρου και Ιακώβου (Duomo). Το εν λόγω σύνολο απαρτίζεται αποκλειστικά από φοιτητές (20 στον αριθμό) του Τμήματος και λειτουργεί στο πλαίσιο μαθημάτων μουσικής δωματίου, υπό τη διεύθυνση του Σπύρου Ρουβά. 

Το πρόγραμμα της κυριακάτικης συναυλίας του άνοιξε με το εμβατήριο Οι Νικηταί του Σπύρου Σαμάρα, για να ακολυθήσουν η Σουίτα Αναγεννησιακών Χορών του Tielman Susato και το Galliard Battaglia από την Battle Suite του Samuel Scheidt. Εν συνεχεία ακούστηκαν το Poème héroique (op.33) του Marcel Dupré και το Κονσέρτο σε Λα ελάσσονα (BWV593) του Johann Sebastian Bach, αμφότερα για σύνολο χάλκινων πνευστών και solo εκκλησιαστικό όργανο, με soloist τον Ηλία Γκάβα.

Ακολούθησαν κατά σειρά Η στέψις της προτομής του Νικόλαου Χαλικιόπουλου Μάντζαρου του Ezzio Sassoli, η πόλκα Gardenia του Ιωσήφ Καίσαρη και το In Corfu mode του φοιτητή Αλέξανδρου Σηφάκη, για να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα με τον Μαζωχτό από τους 36 Ελληνικούς Χορούς του Νίκου Σκαλκώτα.

Το τελευταίο αυτό έργο της συναυλίας του Συνόλου Χάλκινων Πνευστών αφιερώθηκε στον Σωκράτη Άνθη, ο οποίος ήταν εκείνος που το πρωτοσυνέστησε.

Η Φιλαρμονική Σιναράδων

Το βράδυ της ίδιας ημέρας τη σκυτάλη πήρε η Φιλαρμονική Σιναράδων, σε μία από τις σχετικά σπάνιες περιπτώσεις που Φιλαρμονική της υπαίθρου εμφανίζεται στο Δημοτικό Θέατρο, παρουσιάζοντας αξιόλογα έργα προερχόμενα κυρίως από το ρεπερτόριο για μπάντα.

Πιο συγκεκριμένα, το μουσικό σώμα της Φιλαρμονικής Σιναράδων υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Αλέξανδρου Κοσκινά, άνοιξε το πρόγραμμα της συναυλίας με το συμφωνικό εμβατήριο Diamond του F. Bar για να ακολουθήσουν τα Overture for a Celebration του Steve Hodges και Orion του Jan Van der Roost.

Εν συνεχεία ακούστηκαν κατά σειρά το Belcanto Ouverture του Willy Hautvaust, το In times of triumph του James Swearingen, το Concerto d' amore του Jacob de Haan και το Consuelo Ciscar του Ferrer Ferran. Το κανονικό πρόγραμμα συμπλήρωσαν μια επιλογή με μουσική από δημοφιλή τραγούδια της Edith Piaf, υπό τον τίτλο A tribute to Edith Piaf, καθώς και μια επιλογή από γνωστές ρωσικές μελωδίες, υπό τον τίτλο Pops in the spots, αμφότερες του Roland Kernen.

Η συναυλία ολοκληρώθηκε και πάλι σε εμβατηριακό ύφος, με το Alpenfest του Robert Allmend.

Την εκδήλωση παρουσίασε η δημοσιογράφος Μαρίνα Μοσχάτ.

 

ΦΩΤΟ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΜΑΡΤΙΝΗΣ

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΜΑΡΤΙΝΗΣ

Γεννήθηκε στην Κέρκυρα το 1988. Είναι υποψήφιος διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στην Ιστορική Μουσικολογία. Ανακοινώσεις του έχουν παρουσιαστεί σε επιστημονικά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ κείμενά του έχουν δημοσιευτεί σε εφημερίδες και περιοδικά μουσικολογικού και ιστορικού περιεχομένου. Ως μουσικολόγος έχει συνεργαστεί με φορείς όπως το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών κ.ά. Διδάσκει στο Ωδείο Κερκύρας και είναι υπεύθυνος του Αρχείου της Φιλαρμονικής Εταιρίας «Μάντζαρος».