Η Χριστουγεννιάτικη συναυλία της «Καποδίστριας» με την Μαριάννα Μανσόλα & οι μαθητικές συναυλίες το Σαββάτου
Καποδίστριας
18 Δεκεμβρίου 2016
/ 10:08
ΚΕΡΚΥΡΑ. Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, η χριστουγεννιάτικη συναυλία της Φιλαρμονικής Ένωσης «Καποδίστριας» που πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Θέατρο το Σάββατο 17 Δεκεμβρίου, ήταν αφιερωμένη
στον ιερό σκοπό της ενίσχυσης του σπουδαίου έργου του Συλλόγου «Μέλισσα», υπέρ του διατέθηκαν και τα έσοδα της εκδήλωσης. Την ιδιαίτερη σημασία αυτής της προσπάθειας τόνισαν, μεταξύ άλλων, ο απερχόμενος Πρόεδρος της Φιλαρμονικής «Καποδίστριας», Ερωτόκριτος Καρύδης, αλλά και ο Πρόεδρος της «Μέλισσας», Σπύρος Ζουμπουλίδης, στο σύντομο χαιρετισμό που απεύθυναν πριν την έναρξη της συναυλίας.
Το πρόγραμμα της συναυλίας ήταν σαφώς πιο ενδιαφέρον από εκείνο της αντίστοιχης περυσινής, όπως επίσης και το φωνητικό της σκέλος. Πιο συγκεκριμένα, το μουσικό σώμα της Φιλαρμονικής «Καποδίστριας» υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Μιχάλη Μιχαλόπουλου, άνοιξε το πρόγραμμα σε εμβατηριακούς ρυθμούς, με το Florentiner March του Julius Fucik. Ακολούθησε η ουβερτούρα από την όπερα Tancredi του Gioachino Rossini, σε μια εκτέλεση που θα μπορούσε να ήταν και πολύ καλύτερη, ιδίως από τα ξύλινα πνευστά της μπάντας. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε η διάσημη Annen-Polka (Op.117) του Johann Strauss υιού και, σε πρώτη πανελλήνια εκτέλεση, η επιλογή του Darrol Barry, με τίτλο Classical Gold. Το τελευταίο έργο του α΄ μέρους του προγράμματος ήταν και το πρώτο όπου το μουσικό σώμα της Φιλαρμονικής «Καποδίστριας» συνόδευσε την υψίφωνο Μαριάννα Μανσόλα. Ο λόγος για το βαλς Voices of Spring, επίσης του Johann Strauss υιού. Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να ανοίξουμε μια μικρή παρένθεση για να σημειώσουμε ότι ο δεδομένος όγκος και το πολύ όμορφο ηχόχρωμα της φωνής της Μανσόλα θα ήταν σαφώς προτιμότερο να αναδειχθούν χωρίς μικρόφωνο, το οποίο το μόνο που προσέθετε ήταν αχρείαστο βάθος και ηχώ.
Επιστρέφοντας στα του προγράμματος, το δεύτερο μέρος είχε και πάλι πρωταγωνίστρια την Μαριάννα Μανσόλα, με τη μπάντα να τη συνοδεύει κατά σειρά σε μια πολύ ωραία διασκευή της μουσικής του Ennio Morricone από το Cinema Paradiso, στο Panis Angelicus του César Franck, καθώς και στα χριστουγεννιάτικα O Holy Night του Adolphe Adam, Adeste Fideles του John Francis Wade και Stille Nacht του Franz Xaver Gruber. Στο ίδιο ύφος και το The Spirit of Christmas του Jacob de Haan που ερμήνευσε ενδιαμέσως η μπάντα, επίσης σε πρώτη πανελλήνια εκτέλεση. Ως είθισται σε τέτοιες περιπτώσεις, η συναυλία ολοκληρώθηκε με το Radetzky March (Op.228), του Johann Strauss πατρός. Σημειώνεται, τέλος, ότι στο τέλος του α΄ μέρους του προγράμματος πραγματοποιήθηκε και η βράβευση των νεαρών μουσικών της Φιλαρμονικής «Καποδίστριας» που διακρίθηκαν στον ετήσιο εσωτερικό διαγωνισμό της, όπως επίσης και του Νίκου Αγάθου για την προσφορά του σε αυτήν.
Οι μαθητικές συναυλίες του Σαββάτου
Η προαναφερθείσα χριστουγεννιάτικη συναυλία του μουσικού σώματος της Φιλαρμονικής «Καποδίστριας» ήρθε και ως φυσική συνέχεια των, πέντε συνολικά, μαθητικών συναυλιών που πραγματοποιήθηκαν το διάστημα 5 Νοεμβρίου – 3 Δεκεμβρίου και στις οποίες συμμετείχαν μαθητές από το σύνολο των Σχολών της. Πέραν όμως από τη συναυλία της Φ.Ε. «Καποδίστριας», το Σάββατο 17 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκαν και τρεις μαθητικές συναυλίες.
Εκείνη του Ωδείου Κερκύρας έλαβε χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων της Αναγνωστικής Εταιρίας Κέρκυρας. Παρουσιάστηκαν μαθητικά σύνολα με παιδιά από τις Σχολές Φλάουτου, Τρομπέτας, Βιολιού και Βιολοντσέλου, καθώς και νεαροί soloists από τις Σχολές Πιάνου, Κιθάρας, Τρομπονιού και Βιολιού. Στην αντίστοιχη συναυλία της Παλαιάς Φιλαρμονικής, την τιμητική τους είχαν τα έγχορδα. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν η Piccolo Ορχήστρα, το Σύνολο Βιολιών και η Μαθητική Ορχήστρα της Φιλαρμονικής, υπό την διεύθυνση της Φλώρας Κλήμη. Συμμετείχαν επίσης και μαθητές της Σχολής Πιάνου. Τέλος, στη μαθητική συναυλία της Φιλαρμονικής «Μάντζαρος», το πρόγραμμα άνοιξε με την Piccolo Μπαντίνα, υπό τη διεύθυνση του υπαρχιμουσικού Σπύρου Ρουβά, ενώ ακολούθησαν και άλλα μαθητικά μουσικά σύνολα αντιπροσωπεύοντας όλες σχεδόν τις Σχολές της.
Και ένα σχόλιο…
Δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε ασχολίαστη την απαράδεκτη κατάσταση που σημειώθηκε για μία ακόμη φορά, με τέσσερις συναυλίες να πραγματοποιούνται την ίδια ημέρα και σχεδόν την ίδια ώρα. Για να μην προσθέσουμε και τις συναυλίες του Τμήματος Μουσικών Σπουδών στην Ιόνιο Ακαδημία για τα 20 χρόνια διδασκαλίας jazz μουσικής σε αυτό…. Παρ’ ότι, λοιπόν, τρεις εκ των συναυλιών αυτών ήταν μαθητικού χαρακτήρα, απευθύνονταν λίγο-πολύ στο ίδιο κοινό, δεδομένου και του φαινόμενου που παρατηρήθηκε με κάποιους νεαρούς μουσικούς που συμμετείχαν σε περισσότερες από μία εξ αυτών, να τρέχουν από τη μία εκδήλωση στην άλλη…
Είναι αδιανόητο τα καλλιτεχνικά σωματεία της πόλης να μη μπορούν να συνεννοηθούν στοιχειωδώς μεταξύ τους προκειμένου να μη συμπίπτουν τόσες εκδηλώσεις και, το κυριότερο, να μην υπάρχει ένα κεντρικό όργανο για να τα συντονίζει ώστε να αποφεύγονται οι αλληλεπικαλύψεις που δεν κάνουν καλό σε κανέναν.
Το πρόγραμμα της συναυλίας ήταν σαφώς πιο ενδιαφέρον από εκείνο της αντίστοιχης περυσινής, όπως επίσης και το φωνητικό της σκέλος. Πιο συγκεκριμένα, το μουσικό σώμα της Φιλαρμονικής «Καποδίστριας» υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Μιχάλη Μιχαλόπουλου, άνοιξε το πρόγραμμα σε εμβατηριακούς ρυθμούς, με το Florentiner March του Julius Fucik. Ακολούθησε η ουβερτούρα από την όπερα Tancredi του Gioachino Rossini, σε μια εκτέλεση που θα μπορούσε να ήταν και πολύ καλύτερη, ιδίως από τα ξύλινα πνευστά της μπάντας. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε η διάσημη Annen-Polka (Op.117) του Johann Strauss υιού και, σε πρώτη πανελλήνια εκτέλεση, η επιλογή του Darrol Barry, με τίτλο Classical Gold. Το τελευταίο έργο του α΄ μέρους του προγράμματος ήταν και το πρώτο όπου το μουσικό σώμα της Φιλαρμονικής «Καποδίστριας» συνόδευσε την υψίφωνο Μαριάννα Μανσόλα. Ο λόγος για το βαλς Voices of Spring, επίσης του Johann Strauss υιού. Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να ανοίξουμε μια μικρή παρένθεση για να σημειώσουμε ότι ο δεδομένος όγκος και το πολύ όμορφο ηχόχρωμα της φωνής της Μανσόλα θα ήταν σαφώς προτιμότερο να αναδειχθούν χωρίς μικρόφωνο, το οποίο το μόνο που προσέθετε ήταν αχρείαστο βάθος και ηχώ.
Επιστρέφοντας στα του προγράμματος, το δεύτερο μέρος είχε και πάλι πρωταγωνίστρια την Μαριάννα Μανσόλα, με τη μπάντα να τη συνοδεύει κατά σειρά σε μια πολύ ωραία διασκευή της μουσικής του Ennio Morricone από το Cinema Paradiso, στο Panis Angelicus του César Franck, καθώς και στα χριστουγεννιάτικα O Holy Night του Adolphe Adam, Adeste Fideles του John Francis Wade και Stille Nacht του Franz Xaver Gruber. Στο ίδιο ύφος και το The Spirit of Christmas του Jacob de Haan που ερμήνευσε ενδιαμέσως η μπάντα, επίσης σε πρώτη πανελλήνια εκτέλεση. Ως είθισται σε τέτοιες περιπτώσεις, η συναυλία ολοκληρώθηκε με το Radetzky March (Op.228), του Johann Strauss πατρός. Σημειώνεται, τέλος, ότι στο τέλος του α΄ μέρους του προγράμματος πραγματοποιήθηκε και η βράβευση των νεαρών μουσικών της Φιλαρμονικής «Καποδίστριας» που διακρίθηκαν στον ετήσιο εσωτερικό διαγωνισμό της, όπως επίσης και του Νίκου Αγάθου για την προσφορά του σε αυτήν.
Οι μαθητικές συναυλίες του Σαββάτου
Η προαναφερθείσα χριστουγεννιάτικη συναυλία του μουσικού σώματος της Φιλαρμονικής «Καποδίστριας» ήρθε και ως φυσική συνέχεια των, πέντε συνολικά, μαθητικών συναυλιών που πραγματοποιήθηκαν το διάστημα 5 Νοεμβρίου – 3 Δεκεμβρίου και στις οποίες συμμετείχαν μαθητές από το σύνολο των Σχολών της. Πέραν όμως από τη συναυλία της Φ.Ε. «Καποδίστριας», το Σάββατο 17 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκαν και τρεις μαθητικές συναυλίες.
Εκείνη του Ωδείου Κερκύρας έλαβε χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων της Αναγνωστικής Εταιρίας Κέρκυρας. Παρουσιάστηκαν μαθητικά σύνολα με παιδιά από τις Σχολές Φλάουτου, Τρομπέτας, Βιολιού και Βιολοντσέλου, καθώς και νεαροί soloists από τις Σχολές Πιάνου, Κιθάρας, Τρομπονιού και Βιολιού. Στην αντίστοιχη συναυλία της Παλαιάς Φιλαρμονικής, την τιμητική τους είχαν τα έγχορδα. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν η Piccolo Ορχήστρα, το Σύνολο Βιολιών και η Μαθητική Ορχήστρα της Φιλαρμονικής, υπό την διεύθυνση της Φλώρας Κλήμη. Συμμετείχαν επίσης και μαθητές της Σχολής Πιάνου. Τέλος, στη μαθητική συναυλία της Φιλαρμονικής «Μάντζαρος», το πρόγραμμα άνοιξε με την Piccolo Μπαντίνα, υπό τη διεύθυνση του υπαρχιμουσικού Σπύρου Ρουβά, ενώ ακολούθησαν και άλλα μαθητικά μουσικά σύνολα αντιπροσωπεύοντας όλες σχεδόν τις Σχολές της.
Και ένα σχόλιο…
Δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε ασχολίαστη την απαράδεκτη κατάσταση που σημειώθηκε για μία ακόμη φορά, με τέσσερις συναυλίες να πραγματοποιούνται την ίδια ημέρα και σχεδόν την ίδια ώρα. Για να μην προσθέσουμε και τις συναυλίες του Τμήματος Μουσικών Σπουδών στην Ιόνιο Ακαδημία για τα 20 χρόνια διδασκαλίας jazz μουσικής σε αυτό…. Παρ’ ότι, λοιπόν, τρεις εκ των συναυλιών αυτών ήταν μαθητικού χαρακτήρα, απευθύνονταν λίγο-πολύ στο ίδιο κοινό, δεδομένου και του φαινόμενου που παρατηρήθηκε με κάποιους νεαρούς μουσικούς που συμμετείχαν σε περισσότερες από μία εξ αυτών, να τρέχουν από τη μία εκδήλωση στην άλλη…
Είναι αδιανόητο τα καλλιτεχνικά σωματεία της πόλης να μη μπορούν να συνεννοηθούν στοιχειωδώς μεταξύ τους προκειμένου να μη συμπίπτουν τόσες εκδηλώσεις και, το κυριότερο, να μην υπάρχει ένα κεντρικό όργανο για να τα συντονίζει ώστε να αποφεύγονται οι αλληλεπικαλύψεις που δεν κάνουν καλό σε κανέναν.