Φωτεινή Βάκη: Η Κέρκυρα θα έπρεπε να αγκαλιάσει τους πρόσφυγες
Πρόσφυγες
04 Οκτωβρίου 2019
/ 11:26
ΚΕΡΚΥΡΑ. «Ξαναζούμε τη φρίκη των «νόμων της Νυρεμβέργης», των “Untermenschen,” η ελληνική κοινωνία ορμπανοποιείται τάχιστα και ονειρεύεται το λευκό χριστιανικό έθνος;» αναρωτιέται η
πρώην βουλευτής Κέρκυρας και κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Φωτεινή Βάκη. Με ανάρτησή της στην προσωπική της σελίδα σχολιάζει τις αντιδράσεις που διαβάζει, ενόψει της φιλοξενίας προσφύγων στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.
Συγκεκριμένα, η πρώην βουλευτής γράφει: «Πρόσωπο ιερό ο ικέτης στην αρχαία Ελλάδα για την οποία τόσο επαίρονται οι «αυθεντικοί» Ελληναράδες χωρίς να τη γνωρίζουν. Θεσμός η ικεσία στην αρχαία ελληνική κοινωνία, στην κοινωνία την οποία επικαλούνται πλειστάκις οι αρχαιολάτρες διαπρύσιοι κήρυκες της καθαρότητας της φυλής μας και κρούουν τον κώδωνα κινδύνου της «μόλυνσής» μας από τον ξένο «εισβολέα». Άνθρωποι είναι οι πρόσφυγες, ξεριζωμένοι και απέλπιδες, χωρίς ΑΜΚΑ, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και ένα σχολείο που να χωρά τα παιδιά τους. Εγγόνια προσφύγων οι περισσότεροι εξ ημών, μεγαλώσαμε με αφηγήσεις σε πρώτο πρόσωπο για την προσφυγιά, και τον «ξένιο Δία» που τους αντιμετώπιζε ως παρίες, «τουρκόσπορους» και τις γυναίκες ως «παστρικιές». Παιδιά μεταναστών ενδεχομένως οι πλείστοι όσοι-ες βγάζουν άναρθρες κραυγές εναντίον του άλλου, του παρείσακτου που είναι «αναλώσιμος», «σκουπίδι» και ο «υπάνθρωπος» που θα μας πάρει σπίτια, δουλειές και θα ασελγήσει στα «ιερά και όσια» της άσπιλης και αμόλυντης κοινότητας. Διαβάζω αντιδράσεις και σχόλια για το ενδεχόμενο κατανομής του προσφυγικού πληθυσμού σε όλες τις περιφέρειες. Δάκρυα μέχρι πρότινος για τον εγκλωβισμό χιλιάδων ανθρώπων στη Μόρια και αναθέματα όταν λύσεις αποσυμφόρησης και ίσης κατανομής αγγίζουν το δικό μας «σπίτι». Διαβάζω περί διακρίσεων των ανθρώπων μεταξύ προσφύγων και παράτυπων μεταναστών με τους πρώτους να αξίζουν καλύτερη τύχη από τους δεύτερους των οποίων η ζωή ας πάει στα αζήτητα και αναρωτιέμαι αν ξαναζούμε τη φρίκη των «νόμων της Νυρεμβέργης», των “Untermenschen,” αν η ελληνική κοινωνία ορμπανοποιείται τάχιστα και ονειρεύεται το λευκό χριστιανικό έθνος. Πρόσφυγες στην Κέρκυρα; Ένα νησί που έχει Παναγία των Ξένων, που είναι νησί κυρίως επήλυδων και όχι γηγενών θα έπρεπε να τους αγκαλιάσει».
Συγκεκριμένα, η πρώην βουλευτής γράφει: «Πρόσωπο ιερό ο ικέτης στην αρχαία Ελλάδα για την οποία τόσο επαίρονται οι «αυθεντικοί» Ελληναράδες χωρίς να τη γνωρίζουν. Θεσμός η ικεσία στην αρχαία ελληνική κοινωνία, στην κοινωνία την οποία επικαλούνται πλειστάκις οι αρχαιολάτρες διαπρύσιοι κήρυκες της καθαρότητας της φυλής μας και κρούουν τον κώδωνα κινδύνου της «μόλυνσής» μας από τον ξένο «εισβολέα». Άνθρωποι είναι οι πρόσφυγες, ξεριζωμένοι και απέλπιδες, χωρίς ΑΜΚΑ, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και ένα σχολείο που να χωρά τα παιδιά τους. Εγγόνια προσφύγων οι περισσότεροι εξ ημών, μεγαλώσαμε με αφηγήσεις σε πρώτο πρόσωπο για την προσφυγιά, και τον «ξένιο Δία» που τους αντιμετώπιζε ως παρίες, «τουρκόσπορους» και τις γυναίκες ως «παστρικιές». Παιδιά μεταναστών ενδεχομένως οι πλείστοι όσοι-ες βγάζουν άναρθρες κραυγές εναντίον του άλλου, του παρείσακτου που είναι «αναλώσιμος», «σκουπίδι» και ο «υπάνθρωπος» που θα μας πάρει σπίτια, δουλειές και θα ασελγήσει στα «ιερά και όσια» της άσπιλης και αμόλυντης κοινότητας. Διαβάζω αντιδράσεις και σχόλια για το ενδεχόμενο κατανομής του προσφυγικού πληθυσμού σε όλες τις περιφέρειες. Δάκρυα μέχρι πρότινος για τον εγκλωβισμό χιλιάδων ανθρώπων στη Μόρια και αναθέματα όταν λύσεις αποσυμφόρησης και ίσης κατανομής αγγίζουν το δικό μας «σπίτι». Διαβάζω περί διακρίσεων των ανθρώπων μεταξύ προσφύγων και παράτυπων μεταναστών με τους πρώτους να αξίζουν καλύτερη τύχη από τους δεύτερους των οποίων η ζωή ας πάει στα αζήτητα και αναρωτιέμαι αν ξαναζούμε τη φρίκη των «νόμων της Νυρεμβέργης», των “Untermenschen,” αν η ελληνική κοινωνία ορμπανοποιείται τάχιστα και ονειρεύεται το λευκό χριστιανικό έθνος. Πρόσφυγες στην Κέρκυρα; Ένα νησί που έχει Παναγία των Ξένων, που είναι νησί κυρίως επήλυδων και όχι γηγενών θα έπρεπε να τους αγκαλιάσει».