«Νεοξπρεσιονιστικές αναφορές» - Έργα από τις Συλλογές Πινακοθήκης Γ. Βογιατζόγλου
Πινακοθήκη Δήμου Κέρκυρας
31 Οκτωβρίου 2019
/ 14:56
Ελένη Κορωνάκη
ΚΕΡΚΥΡΑ. Έργα δέκα σημαντικών Ελλήνων ζωγράφων, με σημείο αναφοράς το κίνημα του Νεοεξπρεσιονισμού, θα φιλοξενηθούν στην
Πινακοθήκη Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων σε συνεργασία με την «Πινακοθήκη Γ. Βογιατζόγλου», από τις 8 Νοεμβρίου.
Τα έργα προέρχονται από την συλλογή του Γιώργου Ν. Βογιατζόγλου, του αρχιτέκτονα με την 35χρονη συλλεκτική δραστηριότητα, ο οποίος έχει καταφέρει να συγκεντρώσει όλες τις τάσεις και τα ρεύματα που συνέβαλαν στην ιστορία και την εξέλιξη της νεοελληνικής ζωγραφικής.
Η επιμελήτρια της έκθεσης, ιστορικός τέχνης Ροζαλία Αδαμοπούλου, αναφέρει:
«Η έκθεση “Νεοεξπρεσιονιστικές αναφορές” επιχειρεί να συγκεντρώσει στους χώρους της Πινακοθήκης, κάποιους από τους βασικούς εκπροσώπους του κινήματος του Νεοεξπρεσιονισμού στην Ελλάδα. Οι ζωγράφοι Μάκης Θεοφυλακτόπουλος, Τριαντάφυλλος Πατρασκίδης, Κυριάκος Μορταράκος, Χρόνης Μπότσογλου, Σταύρος Ιωάννου Γιάννης Αδαμάκος, Ειρήνη Ηλιοπούλου, Τάσος Μαντζαβίνος, Μιχάλης Μαδένης και Τζένη Αντωνοπούλου δημιούργησαν έργα που παρουσιάζουν όλα τα στοιχεία του κινήματος του Νεοεξπρεσιονισμού, όπως αυτό εμφανίστηκε τόσο στη διεθνή καλλιτεχνική σκηνή όσο και στην εγχώρια πρόσληψή του.
Ο Νεοεξπρεσιονισμός υπήρξε ένα διεθνές και ευρύ κίνημα, το οποίο αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της γενικότερης τάσης επιστροφής στη ζωγραφική, και χαρακτήρισε μεγάλο μέρος της καλλιτεχνικής πρακτικής από τη δεκαετία του 1970 έως τη δεκαετία του 1990. Με σημείο εκκίνησης την Ευρώπη και συγκεκριμένα τη Γερμανία και την Ιταλία, απλώθηκε στη συνέχεια στις ΗΠΑ και εμφανίστηκε με σχετικό συγχρονισμό στην Ελλάδα.
Οι καλλιτέχνες που δημιουργούν την εποχή αυτή, δεν συγκρότησαν ένα κίνημα, καθώς το έργο τους ήταν ανόμοιο όσον αφορά τη φόρμα και το περιεχόμενο. Εξάλλου, ο πλουραλισμός του μεταμοντερνισμού “απαγόρευε” κάτι τόσο συγκροτημένο όπως τη δημιουργία ενός κινήματος. Αυτό που καθιστά τον Νεοεξπρεσιονισμό γενικό φαινόμενο, είναι η πίστη στις αξίες της ζωγραφικής παράδοσης και η ελευθερία στη χρήση στοιχείων και συμβόλων από όλες τις περιόδους της ιστορίας της τέχνης καθώς και από την τρέχουσα εικονογραφία των τεχνολογικών μέσων, της παράδοσης, της πίστης και του μύθου.»
Η έκθεση που εγκαινιάζεται την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου στις 7:30 μ.μ, θα πραγματοποιηθεί στο Τμήμα Περιοδικών Εκθέσεων Περιστυλίου και θα διαρκέσει έως τις 15 Ιανουαρίου 2020, με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.
Ημέρες & ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως και Κυριακή, 10:00 – 16:00 (Δευτέρα & αργίες κλειστά)
Επικοινωνία: 26610 48690 / [email protected]
Τα έργα προέρχονται από την συλλογή του Γιώργου Ν. Βογιατζόγλου, του αρχιτέκτονα με την 35χρονη συλλεκτική δραστηριότητα, ο οποίος έχει καταφέρει να συγκεντρώσει όλες τις τάσεις και τα ρεύματα που συνέβαλαν στην ιστορία και την εξέλιξη της νεοελληνικής ζωγραφικής.
Η επιμελήτρια της έκθεσης, ιστορικός τέχνης Ροζαλία Αδαμοπούλου, αναφέρει:
«Η έκθεση “Νεοεξπρεσιονιστικές αναφορές” επιχειρεί να συγκεντρώσει στους χώρους της Πινακοθήκης, κάποιους από τους βασικούς εκπροσώπους του κινήματος του Νεοεξπρεσιονισμού στην Ελλάδα. Οι ζωγράφοι Μάκης Θεοφυλακτόπουλος, Τριαντάφυλλος Πατρασκίδης, Κυριάκος Μορταράκος, Χρόνης Μπότσογλου, Σταύρος Ιωάννου Γιάννης Αδαμάκος, Ειρήνη Ηλιοπούλου, Τάσος Μαντζαβίνος, Μιχάλης Μαδένης και Τζένη Αντωνοπούλου δημιούργησαν έργα που παρουσιάζουν όλα τα στοιχεία του κινήματος του Νεοεξπρεσιονισμού, όπως αυτό εμφανίστηκε τόσο στη διεθνή καλλιτεχνική σκηνή όσο και στην εγχώρια πρόσληψή του.
Ο Νεοεξπρεσιονισμός υπήρξε ένα διεθνές και ευρύ κίνημα, το οποίο αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της γενικότερης τάσης επιστροφής στη ζωγραφική, και χαρακτήρισε μεγάλο μέρος της καλλιτεχνικής πρακτικής από τη δεκαετία του 1970 έως τη δεκαετία του 1990. Με σημείο εκκίνησης την Ευρώπη και συγκεκριμένα τη Γερμανία και την Ιταλία, απλώθηκε στη συνέχεια στις ΗΠΑ και εμφανίστηκε με σχετικό συγχρονισμό στην Ελλάδα.
Οι καλλιτέχνες που δημιουργούν την εποχή αυτή, δεν συγκρότησαν ένα κίνημα, καθώς το έργο τους ήταν ανόμοιο όσον αφορά τη φόρμα και το περιεχόμενο. Εξάλλου, ο πλουραλισμός του μεταμοντερνισμού “απαγόρευε” κάτι τόσο συγκροτημένο όπως τη δημιουργία ενός κινήματος. Αυτό που καθιστά τον Νεοεξπρεσιονισμό γενικό φαινόμενο, είναι η πίστη στις αξίες της ζωγραφικής παράδοσης και η ελευθερία στη χρήση στοιχείων και συμβόλων από όλες τις περιόδους της ιστορίας της τέχνης καθώς και από την τρέχουσα εικονογραφία των τεχνολογικών μέσων, της παράδοσης, της πίστης και του μύθου.»
Η έκθεση που εγκαινιάζεται την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου στις 7:30 μ.μ, θα πραγματοποιηθεί στο Τμήμα Περιοδικών Εκθέσεων Περιστυλίου και θα διαρκέσει έως τις 15 Ιανουαρίου 2020, με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.
Ημέρες & ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως και Κυριακή, 10:00 – 16:00 (Δευτέρα & αργίες κλειστά)
Επικοινωνία: 26610 48690 / [email protected]
Ελένη Κορωνάκη
Εργάζεται στις Εκδόσεις Ενημέρωση από το 1990 σε θέσεις υψηλής ευθύνης. Ειδικεύεται στις δημόσιες σχέσεις, το ελεύθερο και το καλλιτεχνικό ρεπορτάζ.