Συναυλία θρησκευτικής μουσικής από την Χορωδία Κέρκυρας
Χορωδία Κέρκυρας
23 Απριλίου 2016
/ 05:24
ΚΕΡΚΥΡΑ. ο Ιερός Μητροπολιτικός Ναός Κέρκυρας φιλοξένησε τα διάφορα τμήματα της Χορωδίας Κέρκυρας, στη συναυλία που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 22 Απριλίου, με έργα εκκλησιαστικής και θρησκευτικής μουσικής.
Στη συναυλία παραβρέθηκε και ο Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών & Διαποντίων Νήσων, Νεκτάριος.
Το πρόγραμμα της συναυλίας άνοιξε με τα Κάλαντα του Λαζάρου από την Παιδική Χορωδία, υπό τη διεύθυνση της Χριστίνας Καλλιαρίδου και την πιανιστική συνοδεία της Έλλης Γλαρού. Ανάμεσα στα άλλα έργα που ερμήνευσε η Παιδική Χορωδία, ξεχώρισαν το α΄ μέρος από το περίφημο Stabat Mater του Giovanni Battista Pergolesi, αλλά και το In memoriam των Christophe Barratier και Bruno Coulais από την γνωστή ταινία Les Choristes, με soloists τους νεαρούς Άγγελο Κατσαρό, Μιλτιάδη Μαργαρίτη και Ισμήνη Βασιλειάδου. Το πρόγραμμα της Παιδικής Χορωδίας ολοκληρώθηκε με soloist τη σοπράνο Ήρα Ζέρβα στο Εξομολογείσθε τω Κυρίω. Ακολούθησε η πολύ όμορφη ερμηνεία της Ήρας Ζέρβα σε ένα ακόμη εμβληματικό έργο, με τη συνοδεία της Έλλης Γλαρού. Ο λόγος για το Domine Deus από το Gloria του Antonio Vivaldi. Σε ανάλογο πνεύμα και η συνέχεια με την Χορωδία Αγοριών σε ένα ρεπερτόριο που περιλάμβανε όπως το Ave Maria του Lorenzo Perosi. Ακολούθησε η "Ιόνιος Αρμονία" η οποία, υπό τη διεύθυνση του Ευστάθιου Μακρή, ερμήνευσε εκκλησιαστικά έργα της ελληνορθόδοξης λατρείας, συμπεριλαμβανομένης και της μελοποίησης του Νικόλαου Χαλικιόπουλου Μάντζαρου στο Τροπάριο της Κασσιανής. Η συναυλία ολοκληρώθηκε με όλα τα τμήματα να ψάλλουν σε κερκυραϊκό ύφος την α΄ και την β΄ στάση των Εγκωμίων του Επιτάφιου Θρήνου, σε μιαν εκτέλεση με αρκετά λάθη και ατυχίες ομολογουμένως.
Σε γενικές γραμμές η απόδοση της "Ιονίου Αρμονίας" κυμάνθηκε σε μέτρια επίπεδα. Χαρακτηριστικό στοιχείο που παρατηρήθηκε ήταν η μεγάλη ανομοιογένεια μεταξύ των φωνών (εξαιρετικοί μπάσοι – αδύναμοι τενόροι), ενώ και το πρόγραμμα που επιλέχθηκε να ερμηνεύσει μάλλον κούρασε το κοινό, αν κρίνουμε από τις αντιδράσεις του. Από την άλλη πλευρά θετικές ήταν οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε από τα παιδικά τμήματα της Χορωδίας Κέρκυρας. Τόσο η Παιδική Χορωδία, όσο και η Χορωδία Αγοριών απετέλεσαν το «δυνατό χαρτί» της συναυλίας, αποδεικνύοντας και πάλι την πολύ σοβαρή δουλειά που επιτελείται εκεί.
Το πρόγραμμα της συναυλίας άνοιξε με τα Κάλαντα του Λαζάρου από την Παιδική Χορωδία, υπό τη διεύθυνση της Χριστίνας Καλλιαρίδου και την πιανιστική συνοδεία της Έλλης Γλαρού. Ανάμεσα στα άλλα έργα που ερμήνευσε η Παιδική Χορωδία, ξεχώρισαν το α΄ μέρος από το περίφημο Stabat Mater του Giovanni Battista Pergolesi, αλλά και το In memoriam των Christophe Barratier και Bruno Coulais από την γνωστή ταινία Les Choristes, με soloists τους νεαρούς Άγγελο Κατσαρό, Μιλτιάδη Μαργαρίτη και Ισμήνη Βασιλειάδου. Το πρόγραμμα της Παιδικής Χορωδίας ολοκληρώθηκε με soloist τη σοπράνο Ήρα Ζέρβα στο Εξομολογείσθε τω Κυρίω. Ακολούθησε η πολύ όμορφη ερμηνεία της Ήρας Ζέρβα σε ένα ακόμη εμβληματικό έργο, με τη συνοδεία της Έλλης Γλαρού. Ο λόγος για το Domine Deus από το Gloria του Antonio Vivaldi. Σε ανάλογο πνεύμα και η συνέχεια με την Χορωδία Αγοριών σε ένα ρεπερτόριο που περιλάμβανε όπως το Ave Maria του Lorenzo Perosi. Ακολούθησε η "Ιόνιος Αρμονία" η οποία, υπό τη διεύθυνση του Ευστάθιου Μακρή, ερμήνευσε εκκλησιαστικά έργα της ελληνορθόδοξης λατρείας, συμπεριλαμβανομένης και της μελοποίησης του Νικόλαου Χαλικιόπουλου Μάντζαρου στο Τροπάριο της Κασσιανής. Η συναυλία ολοκληρώθηκε με όλα τα τμήματα να ψάλλουν σε κερκυραϊκό ύφος την α΄ και την β΄ στάση των Εγκωμίων του Επιτάφιου Θρήνου, σε μιαν εκτέλεση με αρκετά λάθη και ατυχίες ομολογουμένως.
Σε γενικές γραμμές η απόδοση της "Ιονίου Αρμονίας" κυμάνθηκε σε μέτρια επίπεδα. Χαρακτηριστικό στοιχείο που παρατηρήθηκε ήταν η μεγάλη ανομοιογένεια μεταξύ των φωνών (εξαιρετικοί μπάσοι – αδύναμοι τενόροι), ενώ και το πρόγραμμα που επιλέχθηκε να ερμηνεύσει μάλλον κούρασε το κοινό, αν κρίνουμε από τις αντιδράσεις του. Από την άλλη πλευρά θετικές ήταν οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε από τα παιδικά τμήματα της Χορωδίας Κέρκυρας. Τόσο η Παιδική Χορωδία, όσο και η Χορωδία Αγοριών απετέλεσαν το «δυνατό χαρτί» της συναυλίας, αποδεικνύοντας και πάλι την πολύ σοβαρή δουλειά που επιτελείται εκεί.