Δευτέρα 04.11.2024 ΚΕΡΚΥΡΑ

Ο «Υποψήφιος» γέμισε και πάλι το Δημοτικό Θέατρο!

Ο Υποψήφιος
12 Φεβρουαρίου 2018 / 08:56

ΚΕΡΚΥΡΑ. Μεγάλο ήταν και πάλι το ενδιαφέρον του κοινού για τις δύο παραστάσεις

της όπερας «Ο υποψήφιος βουλευτής» που πραγματοποιήθηκαν στο Δημοτικό Θέατρο, το Σαββατοκύριακο 10 και 11 Φεβρουαρίου. Αυτές απετέλεσαν επανάληψη των αντίστοιχων, εξίσου επιτυχημένων, παραστάσεων του περασμένου Νοεμβρίου που είχαν αποτελέσει και το αποκορύφωμα των εκδηλώσεων της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κέρκυρας (Παλαιά) για τα 150 χρόνια από την πρεμιέρα του έργου. Σημειώνεται πως το έργο, παρουσιάστηκε στην αρχική -άνευ περικοπών και μεταγενέστερων τροποποιήσεων- εκδοχή του. Η αποκατάστασή του στην αυθεντική αυτή μορφή, αποτέλεσε άλλη μια αξιέπαινη πρωτοβουλία της Παλαιάς Φιλαρμονικής, που άλλωστε οδήγησε και στην έκδοση ενός καλαίσθητου και επιστημονικώς άρτιου συλλεκτικού τόμου με το αυθεντικό σπαρτίτο και λιμπρέτο της όπερας.



Οι συντελεστές
Τις παραστάσεις διεύθυνε ο αρχιμουσικός Άλκης Μπαλτάς, ενώ τους βασικούς  χαρακτήρες του έργου απέδωσαν η Ρόζα Πουλημένου (ως Χριστίνα), ο Παντελής Κοντός (ως γερο-Γιάγκος, πατέρας της Χριστίνας), ο Αντώνης Κορωναίος (ως Γιώργης, αγαπητικός της Χριστίνας), ο Σωτήρης Τριάντης (ως ο υποψήφιος βουλευτής), ο Πέτρος Καρύδης (ως προεστός του χωριού) και ο Άρης Προσπαθόπουλος (ως διεφθαρμένος κλητήρας). Τους συνεπικούρησαν το αντρικό τμήμα της Χορωδίας Κέρκυρας (προετοιμασία: Χριστίνα Καλλιαρίδου) και το Φωνητικό Σύνολο του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου (προετοιμασία: Μιράντα Καλδή), πάντοτε υπό τη συνοδεία της  Συμφωνικής Ορχήστρας της Παλαιάς Φιλαρμονικής. Τη σκηνοθεσία επιμελήθηκε ο Πέτρος Γάλιας, τα σκηνικά και τον φωτισμό ο Άκης Χειρδάρης, ενώ τα κοστούμια η Πηνελόπη Μάμαλου.

Το έργο
Ο «Υποψήφιος βουλευτής» (αποτελώντας, ουσιαστικά, παραγγελία της Παλαιάς Φιλαρμονικής) έκανε πρεμιέρα το 1867, σε μουσική Σπυρίδωνος Ξύνδα και λιμπρέτο Ιωάννη Ρινόπουλου, ούσα και η πρώτη όπερα σε αμιγώς ελληνικό κείμενο. Ο ελληνικός χαρακτήρας του έργου δεν καταδεικνύεται μόνο από την γλώσσα, αλλά και από ορισμένες χαρακτηριστικές αναφορές στο φολκλορικό στοιχείο που τόσο ο Ξύνδας, όσο και ο Ρινόπουλος, φρόντισαν να συμπεριλάβουν στη μουσική και στο κείμενο αντίστοιχα.
Μέσα στις τρεις πράξεις του, το έργο εξιστορεί το ειδύλλιο του Γιώργη και της Χριστίνας σε κάποιο χωριό της Κέρκυρας του 19ου αιώνα, το οποίο όμως επισκέπτεται και ένας αριστοκράτης υποψήφιος βουλευτής. Αυτός, για τους δικούς του ψηφοθηρικούς λόγους, βοηθά τελικά στο να οδηγηθούν η δύο νέοι σε γάμο, κάμπτοντας τις αντιρρήσεις του γερο-Γιάγκου στον οποίον υπόσχεται την θέση του προεστού.
Αν και κωμικό, το όλο πνεύμα του έργου, είναι ιδιαίτερα δεικτικό ως προς τα πολιτικά «παιχνίδια» που κορυφώνονται εντός μιας προεκλογικής περιόδου, αλλά και ως προς το στοιχείο της διαφθοράς που πάντοτε υπήρχε και θα υπάρχει σε κάποια κομμάτια της κοινωνίας. Προφανώς, αυτός ακριβώς ο δεικτικός χαρακτήρας ήταν και ο λόγος που μέσα στις δεκαετίες που ακολούθησαν την πρεμιέρα της, η όπερα αυτή λογοκρίθηκε και υπέστη αρκετές τροποποιήσεις, οι οποίες αλλοίωσαν σημαντικά τη μορφή της.
Δεν θα μπορούσαμε να κλείσουμε χωρίς να επισημάνουμε πως το θετικό πρόσημο των παραστάσεων από καλλιτεχνικής και οργανωτικής πλευράς, σε συνδυασμό με τη μεγάλη ανταπόκριση του κοινού σε αυτές, δείχνει πως το όλο εγχείρημα όχι μόνο μπορεί, αλλά και πρέπει να έχει και συνέχεια, πάντοτε με την ανάλογη υποστήριξη .
 
Δείτε ένα σύντομο φωτορεπορτάζ, λίγα λεπτά πριν τη παράσταση, στο προφίλ μας στο instagram