Κυριακή 22.12.2024 ΚΕΡΚΥΡΑ

Ραντεβού με την τεχνητή νοημοσύνη δίνουν στη Δημόσια Βιβλιοθήκη μαθητές γυμνασίου

Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη
18 Οκτωβρίου 2023 / 13:17

Το διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιείται φέτος για πρώτη φόρα και ήδη η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη που έχουν «κλείσει» όλες οι ημερομηνίες μέχρι το τέλος Μαρτίου

ΚΕΡΚΥΡΑ. Σε «εργαστήριο» Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) για μαθητές γυμνασίου μετατρέπεται μια φόρα την εβδομάδα η αίθουσα εκδηλώσεων της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης. Χάρη στο διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ξεκίνησε φέτος να υλοποιείται, μαθητές απ’ όλη την Κέρκυρα έχουν την ευκαιρία να διεισδύσουν στον κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης, ο οποίος έχει ήδη αρχίσει να μπαίνει σε κάθε έκφανση της καθημερινότητάς μας.

Το πρόγραμμα με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς, τον μαθηματικό Μάριο Μαγιολαδίτη και την νηπιαγωγό Ρένα Κατσένου, ξεκίνησε την Τρίτη 17 Οκτωβρίου και ήδη η ζήτηση από σχολεία, είναι τόσο μεγάλη, που έχουν εξαντληθεί όλες οι ημερομηνίες μέχρι το τέλος Μαρτίου.

Στόχος του προγράμματος που εκπονείται, στο πλαίσιο λειτουργίας του Corfu Tech Lab, είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές με την ορολογία της τεχνητής νοημοσύνης, να  μάθουν να ξεχωρίζουν το αληθινό από το προϊόν τεχνητής νοημοσύνης αλλά και να αντιληφθούν τα ηθικά ζητήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή της.

Μια γεύση πήραν χθες οι μαθητές της β’ τάξης του 6ου Γυμνασίου Κέρκυρας, οι οποίοι ήταν οι πρώτοι που παρακολούθησαν το πρόγραμμα, «Διαδραστικό εργαστήριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Εισαγωγή στις Νέες Τεχνολογίες», διάρκειας μιάμισης ώρας.

Με παιχνίδι

Μέσα στο χρόνο αυτό, έγινε μια εισαγωγή στην μηχανική μάθηση, στα υπολογιστικά νευρωνικά δίκτυα και στα γλωσσικά μοντέλα, μέσω παιχνιδοποίησης και συζήτησης.
Ειδικότερα, οι μαθητές μετά την θεωρία πέρασαν στην πράξη με έναν παιγνιώδη και δημιουργικό τρόπο. Κλήθηκαν δηλαδή να αναγνωρίσουν μεταξύ τεσσάρων εικόνων ποια είναι προϊόν τεχνητής νοημοσύνης. Για το σκοπό αυτό αξιοποιήθηκαν έργα τέχνης και αντικείμενα καθημερινότητας.

Όπως τόνισε στην «Ε» ο κ. Μαγιολαδίτης , το πρωτοποριακό στο παιχνίδι είναι ότι δεν απαιτείται η χρήση κινητού από πλευράς μαθητών για να δώσουν την απάντηση. Χάρη στο «πάντρεμα» δυο προγραμμάτων που έκανε ο ίδιος, ο εκπαιδευτικός μπορεί να δει άμεσα τις απαντήσεις που έδωσαν επιλέγοντας την κατάλληλη πλευρά της κάρτας που έχουν στα χέρια τους. Έτσι «σκανάροντας» ο εκπαιδευτικός βλέπει κατευθείαν τα αποτελέσματα στο κινητό του και στον προτζέκτορα. Ταυτόχρονα, οι συμμετέχοντες βλέπουν σε πραγματικό χρόνο τα αποτελέσματα και τις συνολικές επιδόσεις, δίνοντας την ευκαιρία για συζήτηση πάνω στις σωστές και λάθος απαντήσεις.

«Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν και υπήρχε πολύ καλή διάδραση μαζί τους. Είχαν πολλές απορίες για το πως δουλεύει η τεχνητή νοημοσύνη. Στην αρχή ήταν δύσκολο να εντοπίσουν το προϊόν ΤΝ, όταν όμως κατανόησαν από ποια στοιχεία μπορούμε να ξεχωρίσουμε μια ψεύτικη εικόνα τα πήγαν καλά. Πρώτα βέβαια συζητήσαμε τα θετικά και τα αρνητικά της τεχνητής νοημοσύνης με έμφαση στα fake news», ανέφερε ο κ. Μαγιολαδίτης, επισημαίνοντας ότι ένα δεύτερο εργαστήριο θα γίνει για την ηθική διάσταση της νοημοσύνης.

Και άλλα προγράμματα

Εκτός από το συγκεκριμένο πρόγραμμα, η  Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη, διοργανώνει και άλλα εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία, φέτος, έχουν ως κοινή συνισταμένη τη γνωριμία με την τοπική ιστορία. Τα προγράμματα αυτά απευθύνονται σε μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου.