Παρασκευή 22.11.2024 ΚΕΡΚΥΡΑ

Αφιερωμένη στην Ειρήνη ήταν η πασχαλινή συναυλία της Φ.Ε. «Μάντζαρος»

Μάντζαρος
30 Απριλίου 2024 / 14:33
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΜΑΡΤΙΝΗΣ

ΚΕΡΚΥΡΑ. Με έργα που κάλυπταν ένα ευρύ φάσμα ρεπερτορίου πραγματοποιήθηκε και φέτος η καθιερωμένη πασχαλινή συναυλία της Φιλαρμονικής Εταιρίας «Μάντζαρος», την Μεγάλη Δευτέρα 29 Απριλίου, με τίτλο «Επιτάφιος Θρήνος».

Τα έργα που ακούστηκαν ήταν εμπνευσμένα από θέματα όπως ο ανθρώπινος πόνος και ο θρήνος, αλλά και από το τόσο επίκαιρο μήνυμα της ανάγκης για επικράτηση της Ειρήνης έναντι του πολέμου, όπως τόνισε στην προσφώνησή του και ο Πρόεδρος της Φ.Ε. «Μάντζαρος», Ιωάννης Τριβιζάς. Με τον τρόπο αυτόν, το Μουσικό Σώμα της «Μάντζαρος», υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Σωκράτη Άνθη, εισήγαγε το κοινό (που γέμισε το Δημοτικό Θέατρο) στο κατανυκτικό κλίμα της Μεγάλης Εβδομάδος.

Αναλυτικότερα, στο α΄ μέρος της συναυλίας ακούστηκε ο Επιτάφιος του Μίκη Θεοδωράκη, με ερμηνευτή τον Κώστα Θωμαΐδη υπό τη συνοδεία τμήματος του Μουσικού Σώματος. Σε αυτόν τον κύκλο τραγουδιών ο Θεοδωράκης μελοποίησε σε οκτώ επιμέρους τραγούδια το περίφημο ομώνυμο ποιητικό έργο του Γιάννη Ρίτσου, ενώ στη συνέχεια το επεξεργάστηκε και ο Μάνος Χατζιδάκις, από την εκδοχή του οποίου προήλθε και η μεταγραφή για μπάντα που παρουσιάστηκε στη συναυλία της Μ. Δευτέρας.

Σπουδαία έργα προερχόμενα τόσο από το αυθεντικό ρεπερτόριο για μπάντα, όσο και ως διασκευές από το «κλασικό» ρεπερτόριο, απάρτιζαν και το β΄ μέρος του προγράμματος. Με το Μουσικό Σώμα της Φ.Ε. «Μάντζαρος» σε πλήρη σύνθεση, αυτό άνοιξε με την περίφημη “Μικρή” Φούγκα σε Σολ ελάσσονα (BWV578) του Johann Sebastian Bach, σε μεταγραφή Σπύρου Μαυρόπουλου. Ακολούθησαν το καθηλωτικό Banja Luka του Jan de Haan και η εμβληματική Ουβερτούρα 1812 (op.49) του Pyotr Ilyich Tchaikovsky, αμφότερα με γύρω από την έννοια της Ειρήνης. Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο γράφτηκε για την μαρτυρική πόλη Banja Luka στην Βοσνία-Ερζεγοβίνη που καταστράφηκε σχεδόν ολοκληρωτικά κατά τον εμφύλιο της Γιουγκοσλαβίας, ενώ το δεύτερο για την θριαμβευτική απόκρουση των Γάλλων από τους Ρώσους το 1812.

Η συναυλία ολοκληρώθηκε με δύο έργα, γνώριμα από το ρεπερτόριο της Φ.Ε. «Μάντζαρος» για την Μ. Παρασκευή. Ο λόγος για την Marcia Funebre του Giuseppe Verdi και για τη διασκευή του Concierto d’ Aranjuez σε μορφή πένθιμου εμβατηρίου, το οποίο και παίχτηκε εκτός προγράμματος κλείνοντας τη βραδιά.

 

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΜΑΡΤΙΝΗΣ

Γεννήθηκε στην Κέρκυρα το 1988. Είναι υποψήφιος διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στην Ιστορική Μουσικολογία. Ανακοινώσεις του έχουν παρουσιαστεί σε επιστημονικά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ κείμενά του έχουν δημοσιευτεί σε εφημερίδες και περιοδικά μουσικολογικού και ιστορικού περιεχομένου. Ως μουσικολόγος έχει συνεργαστεί με φορείς όπως το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών κ.ά. Διδάσκει στο Ωδείο Κερκύρας και είναι υπεύθυνος του Αρχείου της Φιλαρμονικής Εταιρίας «Μάντζαρος».