Συνέντευξη με την Έφορο Αρχαιοτήτων Τ. Ρηγάκου
Με αφορμή την ακύρωση της συναυλίας στο φρούριο
Η Ιστορία ξεκίνησε το Μάη, μας λέει, όταν τις 04/05/2022, έλαβε αίτηση από την εταιρία παραγωγής για την πραγματοποίηση συναυλίας στην οποία θα συμμετείχε ο Κερκυραίος συνθέτης και σαξοφωνίστας, Γ. Κατσαρός και ο τραγουδιστής Ν. Οικονομόπουλος, με τίτλο “Αφιέρωμα στα τραγούδια του Γ. Κατσαρού και Ν. Οικονομόπουλου”. Μια συναυλία λαϊκού ρεπερτορίου, με τη συμμετοχή δεκαμελούς ορχήστρας μουσικών.
Η αρχική αίτηση για την συναυλία Κατσαρού - Οικονομόπουλου
Η άδεια εκδόθηκε κανονικά τον Ιούλιο και η συναυλία είχε πάρει το δρόμο της, μέχρι που κυκλοφόρησαν οι αφίσες, στις οποίες ο Κατσαρός είχε εξαφανιστεί και είχε εμφανιστεί μια άλλη τραγουδίστρια που δεν υπήρχε στην αρχική πρόταση. Η Εφορεία Κέρκυρας, τις 27/07, απέστειλε έγγραφο και ζήτησε από την εταιρία να καταθέσει εκ νέου αίτηση για καινούρια άδεια, καθώς το περιεχόμενο και το συνολικό ύφος της συναυλίας ήταν διαφορετικό.Η εταιρία ανταποκρίθηκε στις 09/08 με νέα αίτηση που κατάθεσε και, με την μεσολάβηση των εκδηλώσεων για τους εορτασμούς του πολιούχου και τον δεκαπενταύγουστο, τελικά έφτασε 17 του μηνος, που εκδόθηκε και της κοινοποιήθηκε αρνητική απόφαση.
Η δεύτερη αίτηση για συναυλία του Οικονομόπουλου με συμμετοχή της Ήβης Αδάμου
Σε αυτό το σημείο ρωτήσαμε την κ. Ρηγάκου για τον λόγο τον οποίο προέκυψε η απόφαση να μην πραγματοποιηθεί η συναυλία και μας είπε ότι η άδεια βγήκε για συναυλία του Γ. Κατσαρού, καθώς η μουσική του Κερκυραίου συνθέτη έχει άμεση σχέση με τον πολιτισμό του νησιού. Την ρωτήσαμε ξανά πώς γίνεται αυτή η αρμοδιότητα να πέφτει στους ώμους ενός ατόμου. Ελλείψει κάποιου εγκεκριμένου εγχειριδίου, ή σαφούς περιγραφής στο νομικό καθεστώς, η κάποιας επιτροπής που να έχει την εξειδίκευση και την αρμοδιότητα να αξιολογεί, τι είναι αυτό που βαραίνει τις αποφάσεις;
Τένια Ρηγάκου στο Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας κατά τη διάρκεια συνέντευξης με τον Γ. Ανδριώτη
Μας απάντησε πως σαν προϊστάμενη της Εφορίας αναζητά πάντα τη χρυσή τομή ανάμεσα στην “πόλη μνημείο” και την ζωντανή πόλη που αξιοποιεί και κάνει χρήση των μνημείων της σαν ζωντανούς τόπους κοινωνικής δραστηριότητας. Με αυτό το σκεπτικό, μας εξήγησε, η Εφορεία είναι ανοιχτή και θέλει να γίνονται εκδηλώσεις στους χώρους της δικαιοδοσίας της και γίνονται πολλές. Οπως όμως μας πληροφορεί, τα τελευταία χρόνια εμφανίζονται εταιρίες που κατά κάποιο τρόπο χρησιμοποιούν τα κοινωφελή μουσικά ιδρύματα του νησιού, τις φιλαρμονικές και τις χορωδίες, (ως άλλους δούρειους ίππους), προκειμένου να παρακάμψουν τους όποιους φραγμούς θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν. Μετά την αφαίρεση του Κατσαρού από την συναυλία, προχώρησε στην ματαίωση της εκδήλωσης.