Σάββατο 23.11.2024 ΚΕΡΚΥΡΑ

Σύμπραξη καλλιτεχνικών δυνάμεων για την «Ιουδήθ θριαμβεύουσα», υπό τη μουσική διεύθυνση του Κωνσταντίνου Δημηνάκη

28 Αυγούστου 2016 / 16:05

ΚΕΡΚΥΡΑ. Στο πλαίσιο των εορτασμών της επετείου για τα 300 έτη από την λύση της πολιορκίας του νησιού από τους Οθωμανούς, το κερκυραϊκό κοινό είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει και πάλι το εμβληματικό ορατόριο Juditha triumphans (RV 644) του Antonio Vivaldi.

Ένα έργο εμπνευσμένο στη νίκη εκείνη της Δύσης, με την βιβλική ιστορία που πραγματεύεται το libretto του να εμπεριέχει έντονες αλληγορικές αναφορές στο ιστορικό γεγονός.

Ο λόγος, φυσικά, για την παράσταση που έλαβε χώρα στο Παλαιό Φρούριο, το Σάββατο 27 Αυγούστου, συνδιοργανούμενη από το Διεθνές Μουσικό Σωματείο «Gina Bachauer» και την Φιλαρμονική Εταιρία «Μάντζαρος», τελώντας υπό την αιγίδα του Δήμου Κέρκυρας και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κέρκυρας. Υπό τη μουσική διεύθυνση του διακεκριμένου Έλληνα μαέστρου Κωνσταντίνου Δημηνάκη  -ο οποίος θεωρείται ένας εκ των πλέον ταλαντούχων διευθυντών ορχήστρας της γενιάς του-,   η προσκληθείσα από την Γαλλία 13μελής ορχήστρα εγχόρδων «Les Cordes Enchantées», συνέπραξε με πνευστά από την Φιλαρμονική «Μάντζαρος» (προετοιμασία: αρχιμουσικός Σωκράτης Άνθης) και με το Φωνητικό Σύνολο του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου (προετοιμασία: καθηγήτρια Μιράντα Καλδή), παρουσιάζοντας στο κοινό ένα ολοκληρωμένο μουσικό σύνολο. Το σύνολο αυτό πλαισίωσε τις soloists Μαρίτα Παπαρίζου (ως Juditha), Νικολέττα Ιερείδου (ως Holofernes), Ρόζα Πουλημένου (ως Abra) και Φωτεινή-Νίκη Γραμμένου (ως Vagaus), στο ιδιαίτερα απαιτητικό εγχείρημα της σύγχρονης προσέγγισης και απόδοσης ενός τόσο σπουδαίου έργου που γράφτηκε τρεις αιώνες νωρίτερα. Την σκηνοθετική επιμέλεια της παράστασης είχε η Ναταλία Καποδίστρια, ενώ τον γενικό συντονισμό, ο Πρόεδρος του Ιδρύματος «Gina Bachauer», Κωνσταντίνος Π. Καράμπελας-Σγούρδας.

Το κοινό, μέσω της μετάφρασης του λατινικού κειμένου του λιμπρετίστα Iacopo Cassetti από την Μαρία Σουρβίνου, είχε τη δυνατότητα να παρακολουθήσει την πλοκή και να αντιληφθεί τους συμβολισμούς που εμπεριέχει η καρατόμηση του Holofernes από την Juditha και η νίκη της βιβλικής βασίλισσας έναντι του βάρβαρου διεκδικητή, όπως περιγράφεται χαρακτηριστικά και στο χορωδιακό finale του έργου. Καθίσταται, έτσι, προφανής η αντιστοιχία με τη νίκη των Δυτικών επί των Οθωμανών στην Κέρκυρα το 1716, που ήταν εκ των καθοριστικότερων ώστε να ανακοπεί η επέλαση των τελευταίων προς Δυσμάς.