Με μουσική δωματίου η πρώτη ανοικτή συναυλία της Φιλαρμονικής «Μάντζαρος» (photos)
Μάντζαρος
06 Αυγούστου 2020
/ 11:30
ΚΕΡΚΥΡΑ. Την πρώτη της ανοικτή εκδήλωση μετά από μήνες (λόγω των γνωστών υγειονομικών περιορισμών)
πραγματοποίησε την Τετάρτη 5 Αυγούστου η Φιλαρμονική Εταιρία «Μάντζαρος». Ο λόγος για τη συναυλία μουσικής δωματίου που δόθηκε στον Κήπο του Λαού, δυστυχώς και πάλι με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των θεατών λόγω των έκτακτων συνθηκών, όπως είχαμε σχολιάσει και σε προηγούμενο κείμενό μας.
Τη συναυλία άνοιξε το Σύνολο Ξύλινων Πνευστών της Φιλαρμονικής, υπό τη διεύθυνση του αναπληρωτή αρχιμουσικού Σπύρου Ρουβά, παρουσιάζοντας έργα του Μάνου Χατζιδάκι (Χορός σε 11/8 και Κοντέσα Εστερχάζυ, από το Χαμόγελο της Τζοκόντα), αλλά και των Επτανησίων μουσουργών Σπύρου Δουκάκη, Γεωργίου Λαμπελέτ και Γεωργίου Περούλη (Η πρόοδος, Το τραγούδι του Ήλιου και Κερκυραϊκός χορός αρ.1, αντιστοίχως). Επίσης, με soloist τον διακεκριμένο Γερμανό κλαρινετίστα Harlad Hendricks, αποδόθηκε το διάσημο μουσικό θέμα της ταινίας «Σινεμά ο Παράδεισος», ως φόρος τιμής στον πρόσφατα αποθανόντα σπουδαίο Ιταλό συνθέτη Ennio Morricone.
Αναμφίβολα όμως, ξεχωριστή στιγμή απετέλεσε η σύμπραξη του Συνόλου Ξύλινων Πνευστών με τους Εύα Στατανιώτη (αρχαία ελληνική βάρβιτος) και Παναγιώτη Τελέκογλου (αρχαία ελληνική λύρα), παρουσιάζοντας διασκευασμένα αποσπάσματα διασωθείσας αρχαίας ελληνικής μουσικής του Πινδάρου, σε μια σπάνια όσο και πρωτότυπη συνύπαρξη αρχαίων ελληνικών και κλασικών οργάνων.
Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας, τη σκυτάλη πήρε το Σύνολο Μουσικής Δωματίου της Φιλαρμονικής, υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Σωκράτη Άνθη, ξεκινώντας με διασκευές έργων των Joseph Haydn, Ferenc Farkas και Carl Orff (Three English Military Marches, Contrafacta Hungarica και αποσπάσματα από Carmina Burana, αντιστοίχως). Κλείνοντας τη βραδιά, το σύνολο μουσικής δωματίου ερμήνευσε επίσης την Sinfonia no.1 «di Genere Orientale» του Νικόλαου Χαλικιόπουλου-Μάντζαρου και τη σουίτα Ταξιδεύοντας στην Ήπειρο του Διονύσιου Βισβάρδη.
Στο περιθώριο της συναυλίας, ο αρχιμουσικός Σωκράτης Άνθης μίλησε για τη σημασία της μουσικής δωματίου και για την ποιότητα του σχετικού ρεπερτορίου, επισημαίνοντας και την ευκαιρία παρουσίασης μουσικών έργων του είδους αυτού από αντίστοιχα ολιγομελή σύνολα, με αφορμή και την παρούσα συγκυρία.
Τη συναυλία άνοιξε το Σύνολο Ξύλινων Πνευστών της Φιλαρμονικής, υπό τη διεύθυνση του αναπληρωτή αρχιμουσικού Σπύρου Ρουβά, παρουσιάζοντας έργα του Μάνου Χατζιδάκι (Χορός σε 11/8 και Κοντέσα Εστερχάζυ, από το Χαμόγελο της Τζοκόντα), αλλά και των Επτανησίων μουσουργών Σπύρου Δουκάκη, Γεωργίου Λαμπελέτ και Γεωργίου Περούλη (Η πρόοδος, Το τραγούδι του Ήλιου και Κερκυραϊκός χορός αρ.1, αντιστοίχως). Επίσης, με soloist τον διακεκριμένο Γερμανό κλαρινετίστα Harlad Hendricks, αποδόθηκε το διάσημο μουσικό θέμα της ταινίας «Σινεμά ο Παράδεισος», ως φόρος τιμής στον πρόσφατα αποθανόντα σπουδαίο Ιταλό συνθέτη Ennio Morricone.
Αναμφίβολα όμως, ξεχωριστή στιγμή απετέλεσε η σύμπραξη του Συνόλου Ξύλινων Πνευστών με τους Εύα Στατανιώτη (αρχαία ελληνική βάρβιτος) και Παναγιώτη Τελέκογλου (αρχαία ελληνική λύρα), παρουσιάζοντας διασκευασμένα αποσπάσματα διασωθείσας αρχαίας ελληνικής μουσικής του Πινδάρου, σε μια σπάνια όσο και πρωτότυπη συνύπαρξη αρχαίων ελληνικών και κλασικών οργάνων.
Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας, τη σκυτάλη πήρε το Σύνολο Μουσικής Δωματίου της Φιλαρμονικής, υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Σωκράτη Άνθη, ξεκινώντας με διασκευές έργων των Joseph Haydn, Ferenc Farkas και Carl Orff (Three English Military Marches, Contrafacta Hungarica και αποσπάσματα από Carmina Burana, αντιστοίχως). Κλείνοντας τη βραδιά, το σύνολο μουσικής δωματίου ερμήνευσε επίσης την Sinfonia no.1 «di Genere Orientale» του Νικόλαου Χαλικιόπουλου-Μάντζαρου και τη σουίτα Ταξιδεύοντας στην Ήπειρο του Διονύσιου Βισβάρδη.
Στο περιθώριο της συναυλίας, ο αρχιμουσικός Σωκράτης Άνθης μίλησε για τη σημασία της μουσικής δωματίου και για την ποιότητα του σχετικού ρεπερτορίου, επισημαίνοντας και την ευκαιρία παρουσίασης μουσικών έργων του είδους αυτού από αντίστοιχα ολιγομελή σύνολα, με αφορμή και την παρούσα συγκυρία.