«Casta Diva», με... περιορισμούς (photos)
«Casta Diva»
04 Αυγούστου 2020
/ 15:19
Πολλοί ήταν εκείνοι που αποχώρησαν εύλογα δυσαρεστημένοι, καθώς δεν τους επετράπη η είσοδος όχι μόνο στον από νωρίς συμπεπληρωμένο (και εξαιρετικά μικρό) χώρο για τους κατόχους κάρτας εισόδου, αλλά ούτε και η προσέγγιση σε άλλα σημεία του Φρουρίου, από τα οποία ήταν ορατή η σκηνή και δεν υπήρχε κίνδυνος ιδιαίτερου συνωστισμού
ΚΕΡΚΥΡΑ. Με φόντο τον Ι.Ν. του Αγίου Γεωργίου στο Παλαιό Φρούριο και με ιδιαίτερα περιορισμένο αριθμό θεατών (λόγω των ειδικών μέτρων για τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού και της αλλαγής χώρου διεξαγωγής) διεξήχθη τελικά η συναυλία υπό τον τίτλο «Casta Diva – Μια προσευχή στη Σελήνη», που διοργάνωσε ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ανεμόμυλου, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κέρκυρας και την Εφορεία Αρχαιοτήτων, την Δευτέρα 3 Αυγούστου.
Η βραδιά ήταν αφιερωμένη στη μνήμη της υψιφώνου -και επί σειρά ετών καθηγήτριας φωνητικής στην Κέρκυρα-, Βαρβάρας Γκαβάκου, με αφορμή και τη συμπλήρωση ενός έτους από τον θάνατό της (5 Αυγούστου 2019).
Στη συναυλία ακούστηκαν από γνωστές μελωδίες του Μάνου Χατζιδάκι, έως άριες και χορωδιακά μέρη από διάσημες όπερες των Verdi, Gluck, Bellini κ.ά., με soloists τους Βασιλική Καραγιάννη, Παύλο Πανταζόγλου, Σωτήρη Τριάντη, Πέτρο Καρύδη και Παντελή Κοντό.
Τους πλαισίωσαν η δημοτική χορωδία «San Giacomo» (διεύθυνση Antoniy Ivanov, πιανιστική συνοδεία: Μαριλένα Ελούλ), καθώς και ολιγομελές ορχηστρικό σύνολο, υπό τη διεύθυνση του Σπύρου Προσωπάρη, ο οποίος επιμελήθηκε και των διασκευών των έργων.
Τη σκηνοθετική επιμέλεια και την παρουσίαση της βραδιάς είχε ο Πέτρος Γάλλιας.
Κεντρικό σημείο της εκδήλωσης ήταν φυσικά η ερμηνεία της άριας «Casta Diva» από την όπερα «Norma» του Vincenzo Bellini, από την διακεκριμένη υψίφωνο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Βασιλική Καραγιάννη (επίσης μαθήτρια της Βαρβάρας Γκαβάκου), η οποία χειροκροτήθηκε θερμά από το κοινό.
Κλείνοντας, δεν μπορεί να μείνει ασχολίαστο το γεγονός ότι πολλοί ήταν εκείνοι που αποχώρησαν εύλογα δυσαρεστημένοι, καθώς δεν τους επετράπη η είσοδος όχι μόνο στον από νωρίς συμπεπληρωμένο (και εξαιρετικά μικρό) χώρο για τους κατόχους κάρτας εισόδου, αλλά ούτε και η προσέγγιση σε άλλα σημεία του Φρουρίου, από τα οποία ήταν ορατή η σκηνή και όπου δεν υπήρχε κίνδυνος ιδιαίτερου συνωστισμού.
Ως εκ τούτου, δεν έλειψαν τα παράπονα και οι μικροεντάσεις με τα άτομα που είχαν επιφορτιστεί με την τήρηση των προαναφερθέντων μέτρων, την ίδια ώρα που η Αστυνομία προχωρούσε σε καταμέτρηση των παρευρισκομένων.
Υπό τέτοιες συνθήκες, με τόσα προβλήματα και περιορισμούς, και παρά την εγνωσμένα καλή πρόθεση των διοργανωτών, θα ήταν προτιμότερο ανάλογες -κατά τ’άλλα ανοικτές για το κοινό- εκδηλώσεις να ακυρωθούν, παρά τελικά να είναι προσβάσιμες σε τόσο μικρό αριθμό θεατών.
Η βραδιά ήταν αφιερωμένη στη μνήμη της υψιφώνου -και επί σειρά ετών καθηγήτριας φωνητικής στην Κέρκυρα-, Βαρβάρας Γκαβάκου, με αφορμή και τη συμπλήρωση ενός έτους από τον θάνατό της (5 Αυγούστου 2019).
Στη συναυλία ακούστηκαν από γνωστές μελωδίες του Μάνου Χατζιδάκι, έως άριες και χορωδιακά μέρη από διάσημες όπερες των Verdi, Gluck, Bellini κ.ά., με soloists τους Βασιλική Καραγιάννη, Παύλο Πανταζόγλου, Σωτήρη Τριάντη, Πέτρο Καρύδη και Παντελή Κοντό.
Τους πλαισίωσαν η δημοτική χορωδία «San Giacomo» (διεύθυνση Antoniy Ivanov, πιανιστική συνοδεία: Μαριλένα Ελούλ), καθώς και ολιγομελές ορχηστρικό σύνολο, υπό τη διεύθυνση του Σπύρου Προσωπάρη, ο οποίος επιμελήθηκε και των διασκευών των έργων.
Τη σκηνοθετική επιμέλεια και την παρουσίαση της βραδιάς είχε ο Πέτρος Γάλλιας.
Κεντρικό σημείο της εκδήλωσης ήταν φυσικά η ερμηνεία της άριας «Casta Diva» από την όπερα «Norma» του Vincenzo Bellini, από την διακεκριμένη υψίφωνο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Βασιλική Καραγιάννη (επίσης μαθήτρια της Βαρβάρας Γκαβάκου), η οποία χειροκροτήθηκε θερμά από το κοινό.
Κλείνοντας, δεν μπορεί να μείνει ασχολίαστο το γεγονός ότι πολλοί ήταν εκείνοι που αποχώρησαν εύλογα δυσαρεστημένοι, καθώς δεν τους επετράπη η είσοδος όχι μόνο στον από νωρίς συμπεπληρωμένο (και εξαιρετικά μικρό) χώρο για τους κατόχους κάρτας εισόδου, αλλά ούτε και η προσέγγιση σε άλλα σημεία του Φρουρίου, από τα οποία ήταν ορατή η σκηνή και όπου δεν υπήρχε κίνδυνος ιδιαίτερου συνωστισμού.
Ως εκ τούτου, δεν έλειψαν τα παράπονα και οι μικροεντάσεις με τα άτομα που είχαν επιφορτιστεί με την τήρηση των προαναφερθέντων μέτρων, την ίδια ώρα που η Αστυνομία προχωρούσε σε καταμέτρηση των παρευρισκομένων.
Υπό τέτοιες συνθήκες, με τόσα προβλήματα και περιορισμούς, και παρά την εγνωσμένα καλή πρόθεση των διοργανωτών, θα ήταν προτιμότερο ανάλογες -κατά τ’άλλα ανοικτές για το κοινό- εκδηλώσεις να ακυρωθούν, παρά τελικά να είναι προσβάσιμες σε τόσο μικρό αριθμό θεατών.