Εξαίσια η εαρινή συναυλία του Τμήματος Μουσικών Σπουδών
Τμήμα Μουσικών Σπουδών
03 Ιουνίου 2018
/ 11:24
Αφιερωμένη στην Καθηγήτρια Μιράντα Καλδή, τιμής ένεκεν, για την πολυετή προσφορά της στο Τμήμα
ΚΕΡΚΥΡΑ. Την καθιερωμένη εαρινή του συναυλία, εν όψει και του τέλους της φετινής ακαδημαϊκής χρονιάς, πραγματοποίησε το Σάββατο 2 Ιουνίου το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στον Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου στο Παλαιό Φρούριο. Η συναυλία αυτή ήταν αφιερωμένη στην Καθηγήτρια Μιράντα Καλδή, τιμής ένεκεν για την πολυετή προσφορά της στο Τμήμα, με αφορμή και την αφυπηρέτησή της από αυτό.
Στο πρώτο μέρος της συναυλίας η Μικτή Χορωδία του Τμήματος παρουσίασε κατά σειρά τα εξής έργα: Ave Maria του Igor Stravinsky, Seal Lullaby του Eric Whitacre, Music down in my soul του Moses Logan και A little Jazz Mass του Bob Chilcott. Τα έργα διεύθυναν οι φοιτητές της κατεύθυνσης Διεύθυνσης Επαγγελματικής Χορωδίας Αλέξανδρος Κομνάς, Ανδριάνα Συρίμη, Σοφία Κετεντζιάν, καθώς και ο υπεύθυνος διδάσκων Δημήτρης Κτιστάκης, αντίστοιχα.
Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας, ήταν η σειρά του Φωνητικού Συνόλου του Τμήματος υπό την διεύθυνση της Μιράντας Καλδή, με την πραγματικά καθηλωτική ερμηνεία του Miserere του Gregorio Allegri, σε μια διασκευή του Vladimir Ivanoff. Η σύγχρονη αυτή εκδοχή αποσκοπεί στο να δώσει στο έργο οικουμενικό χαρακτήρα, συνδυάζοντας την αυθεντική μουσική και το κείμενό του, με ύμνους της Ελληνορθόδοξης και της Συριακής λειτουργικής μουσικής (έψαλαν οι Ηρακλής Παναγόπουλος, Γιώργος Δημητρίου και Rebal Alkhodari), αυτοσχεδιασμούς για σοπράνο σαξόφωνο (σολίστ ο Niko Siebold) και συνηχήσεις με ηλεκτρονική μουσική από τον Kαθηγητή Ανδρέα Μνιέστρη. Το δε σολιστικό κουαρτέτο αποτελούσαν η σοπράνο Λία Κολυτά, η άλτο Hannah Johnstone, ο τενόρος Matthew Keighley και ο μπάσος Charles Cunliffe. Αν και ίσως ο συνδυασμός όλων αυτών φαντάζει ανοίκειος, η σαββατιάτικη ερμηνεία απέδειξε ότι μπορεί να επιφέρει ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Κέρδισε δε, δικαιότατα, το ιδιαίτερα θερμό και παρατεταμένο χειροκρότημα του κοινού.
Με την εν λόγω συναυλία έκλεισε μια σειρά αξιόλογων εκδηλώσεων που πραγματοποίησαν οι φοιτητές του Τμήματος Μουσικών Σπουδών το τελευταίο διάστημα. Μεταξύ αυτών, η συναυλία «From Bach to Jazz», με έργα για τσέλο φλάουτο και πιάνο που πραγματοποιήθηκε στις 29 Μαΐου και, φυσικά, οι δύο ιδιαίτερα επιτυχημένες παραστάσεις της όπερας Orfeo ed Euridice του C.W. Gluck, μερικές ημέρες νωρίτερα.
Στο πρώτο μέρος της συναυλίας η Μικτή Χορωδία του Τμήματος παρουσίασε κατά σειρά τα εξής έργα: Ave Maria του Igor Stravinsky, Seal Lullaby του Eric Whitacre, Music down in my soul του Moses Logan και A little Jazz Mass του Bob Chilcott. Τα έργα διεύθυναν οι φοιτητές της κατεύθυνσης Διεύθυνσης Επαγγελματικής Χορωδίας Αλέξανδρος Κομνάς, Ανδριάνα Συρίμη, Σοφία Κετεντζιάν, καθώς και ο υπεύθυνος διδάσκων Δημήτρης Κτιστάκης, αντίστοιχα.
Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας, ήταν η σειρά του Φωνητικού Συνόλου του Τμήματος υπό την διεύθυνση της Μιράντας Καλδή, με την πραγματικά καθηλωτική ερμηνεία του Miserere του Gregorio Allegri, σε μια διασκευή του Vladimir Ivanoff. Η σύγχρονη αυτή εκδοχή αποσκοπεί στο να δώσει στο έργο οικουμενικό χαρακτήρα, συνδυάζοντας την αυθεντική μουσική και το κείμενό του, με ύμνους της Ελληνορθόδοξης και της Συριακής λειτουργικής μουσικής (έψαλαν οι Ηρακλής Παναγόπουλος, Γιώργος Δημητρίου και Rebal Alkhodari), αυτοσχεδιασμούς για σοπράνο σαξόφωνο (σολίστ ο Niko Siebold) και συνηχήσεις με ηλεκτρονική μουσική από τον Kαθηγητή Ανδρέα Μνιέστρη. Το δε σολιστικό κουαρτέτο αποτελούσαν η σοπράνο Λία Κολυτά, η άλτο Hannah Johnstone, ο τενόρος Matthew Keighley και ο μπάσος Charles Cunliffe. Αν και ίσως ο συνδυασμός όλων αυτών φαντάζει ανοίκειος, η σαββατιάτικη ερμηνεία απέδειξε ότι μπορεί να επιφέρει ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Κέρδισε δε, δικαιότατα, το ιδιαίτερα θερμό και παρατεταμένο χειροκρότημα του κοινού.
Με την εν λόγω συναυλία έκλεισε μια σειρά αξιόλογων εκδηλώσεων που πραγματοποίησαν οι φοιτητές του Τμήματος Μουσικών Σπουδών το τελευταίο διάστημα. Μεταξύ αυτών, η συναυλία «From Bach to Jazz», με έργα για τσέλο φλάουτο και πιάνο που πραγματοποιήθηκε στις 29 Μαΐου και, φυσικά, οι δύο ιδιαίτερα επιτυχημένες παραστάσεις της όπερας Orfeo ed Euridice του C.W. Gluck, μερικές ημέρες νωρίτερα.