Από το Bolero έως τον Δανιήλ στο λάκκο των λεόντων
Φιλαρμονικές
03 Απριλίου 2018
/ 09:35
Οι πασχαλινές συναυλίες των Φιλαρμονικών
ΚΕΡΚΥΡΑ. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, το τριήμερο από το Σάββατο του Λαζάρου έως και τη Μεγάλη Δευτέρα, πραγματοποιήθηκαν οι καθιερωμένες πασχαλινές συναυλίες των Φιλαρμονικών στην πόλη της Κέρκυρας.
Η αρχή έγινε με την αρχαιότερη εξ αυτών, την Φιλαρμονική Εταιρεία Κέρκυρας (Παλαιά) στη συναυλία του Σαββάτου 31 Μαρτίου στο Δημοτικό Θέατρο, υπό την διεύθυνση του αρχιμουσικού της, Σπύρου Προσωπάρη. Το πρόγραμμα άνοιξε με το Königsmarsch του Richard Strauss, για να ακολουθήσουν η εισαγωγή από την όπερα Aroldo του Giuseppe Verdi, το διάσημο Bolero του Maurice Ravel και η Ουγγρική Ραψωδία Αρ.2 του Franz Liszt. Ακολούθησε η ραψωδία Εαρινή Ιεροτελεστία του Σπύρου Προσωπάρη, εμπνευσμένη από το μυθιστόρημα «Έρωτες στα χρόνια του πολέμου» του Κερκυραίου συγγραφέα Σπύρου Σίγμα, ενώ το κανονικό πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με το finale από τη Συμφωνία Αρ.4 του Pyotr Ilyich Tchaikovsky. Η βραδιά έκλεισε υπό τους ήχους του grand march από την όπερα Tannhäuser του Richard Wagner. Τη συναυλία προλόγισε ο Χρήστος Λούβρος σε κείμενα που επιμελήθηκε ο Κώστας Καρδάμης.
Την επομένη, ύστερα και από την πολυσυζητημένη σύμπραξη και των τριών Φιλαρμονικών της πόλης που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά μετά το τέλος της λιτανείας της Κυριακής των Βαΐων, σειρά είχε η Φιλαρμονική Ένωση «Καποδίστριας» με την δική της πασχαλινή συναυλία, που έλαβε χώρα το βράδυ της ίδιας ημέρας στον Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου.
Το πρώτο μέρος της, με το Μουσικό Σώμα της Φιλαρμονικής υπό την διεύθυνση του αρχιμουσικού Δημήτρη Παπικινού, ξεκίνησε με την ουβερτούρα Ross Roy του Jacob de Haan για να ακολουθήσουν δύο πένθιμα έργα ισάριθμων σημαντικών Κερκυραίων μουσικών της προηγούμενης γενιάς. Ο λόγος για την Ελεγεία και για τη Marcia Funebre 2A, των αείμνηστων Γιώργου Περούλη και Στέφανου Δολιανίτη, αντίστοιχα. Στη συνέχεια, η Φιλαρμονική «Καποδίστριας» παρουσίασε τα εξής έργα: Elsa’s procession to the cathedral από την περίφημη όπερα Lohengrin του Richard Wagner, A vision of majesty του James Swearingen, Adagio του Tomaso Albinoni (Remo Giazotto) και March and procession του Léo Delibes. Προλόγισε η Εύη Δημητρά. Ως είθισται, το δεύτερο μέρος της εκδήλωσης άνηκε στο Εκκλησιαστικό Τμήμα της Χορωδίας Κερκύρας, το οποίο έψαλε θρησκευτικούς ύμνους υπό την διεύθυνση του Μιχάλη Καποδίστρια και την πιανιστική συνοδεία της Αφροδίτης Χανδρινού. Soloist ήταν ο βαρύτονος Παντελής Κοντός.
Τη Μ. Δευτέρα, 2 Απριλίου, τη σκυτάλη πήρε η Φιλαρμονική Εταιρία «Μάντζαρος» με την δική της καθιερωμένη συναυλία που πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Θέατρο, υπό την διεύθυνση του αρχιμουσικού Σωκράτη Άνθη. Σημείο αναφοράς σε αυτήν ήταν το -πρωτοπαρουσιαζόμενο στην Κέρκυρα- λειτουργικό δράμα του Άλκη Μπαλτά, Ο Δανιήλ στο λάκκο των λεόντων, όπου το Μουσικό Σώμα της «Μάντζαρος», η Δημοτική Χορωδία «Δημόδοκος» και το σύνολο εγχόρδων «Ion Ensemble», μαζί με την πιανίστα Μαριλένα Ελούλ, πλαισίωσαν την υψίφωνο Αναστασία Τζιλιάνου και τους βαρύτονους Ανδρέα Γκούση και Πέτρο Καρύδη, ενώ τον ρόλο του αφηγητή είχε ο γνωστός ηθοποιός Πέρης Μιχαηλίδης.
Το δεύτερο μέρος ξεκίνησε με τρία έργα του Ουαλού συνθέτη Karl Jenkins. Ο λόγος για τα Adiemus (με τη συμμετοχή των γυναικών της Χορωδίας «Δημόδοκος», της Παιδικής Χορωδίας της Ενορίας Ι.Ν. Παναγίας Ελεούσας Κυνοπιαστών «Γαλιλαία» και μελών της Παιδικής Χορωδίας της «Μάντζαρος», σε διδασκαλία της Δήμητρας Καλογεροπούλου), Palladio και Benedictus (με soloist τον τσελίστα Αμβρόσιο Βλαχόπουλο). Ακολούθησαν κατά σειρά, το καθηλωτικό Dies Irae από το Requiem του Giuseppe Verdi, το πένθιμο εμβατήριο L’ ultimo addio του Παναγιώτη Βλάχου, καθώς και η Marcia Trionfale του Σωτήριου Κρητικού. Η συναυλία ολοκληρώθηκε με το πένθιμο εμβατήριο Calde Lacrime του Cesare De Michelis. Η Ναταλία Καποδίστρια προλόγισε και επιμελήθηκε σκηνοθετικά την εκδήλωση.
Την ίδια ημέρα, στον Καθολικό Καθεδρικό Ναό των Αγίων Ιακώβου και Χριστοφόρου (Duomo), συναυλία θρησκευτικής μουσικής πραγματοποίησε και η Φιλαρμονική Κυνοπιαστών, υπό την διεύθυνση του αρχιμουσικού Σπύρου Νίκα. Ακούστηκαν έργα των Pietro Mascagni, Giuseppe Verdi, Angelo Mariani, Jules Massenet, Jerome Oddo, Σωτήριου Κρητικού, Δημητρίου Κάφυρη και Μιχάλη Μιχαλόπουλου. Προλόγισε η Έλενα Πουλημένου.
Η αρχή έγινε με την αρχαιότερη εξ αυτών, την Φιλαρμονική Εταιρεία Κέρκυρας (Παλαιά) στη συναυλία του Σαββάτου 31 Μαρτίου στο Δημοτικό Θέατρο, υπό την διεύθυνση του αρχιμουσικού της, Σπύρου Προσωπάρη. Το πρόγραμμα άνοιξε με το Königsmarsch του Richard Strauss, για να ακολουθήσουν η εισαγωγή από την όπερα Aroldo του Giuseppe Verdi, το διάσημο Bolero του Maurice Ravel και η Ουγγρική Ραψωδία Αρ.2 του Franz Liszt. Ακολούθησε η ραψωδία Εαρινή Ιεροτελεστία του Σπύρου Προσωπάρη, εμπνευσμένη από το μυθιστόρημα «Έρωτες στα χρόνια του πολέμου» του Κερκυραίου συγγραφέα Σπύρου Σίγμα, ενώ το κανονικό πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με το finale από τη Συμφωνία Αρ.4 του Pyotr Ilyich Tchaikovsky. Η βραδιά έκλεισε υπό τους ήχους του grand march από την όπερα Tannhäuser του Richard Wagner. Τη συναυλία προλόγισε ο Χρήστος Λούβρος σε κείμενα που επιμελήθηκε ο Κώστας Καρδάμης.
Την επομένη, ύστερα και από την πολυσυζητημένη σύμπραξη και των τριών Φιλαρμονικών της πόλης που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά μετά το τέλος της λιτανείας της Κυριακής των Βαΐων, σειρά είχε η Φιλαρμονική Ένωση «Καποδίστριας» με την δική της πασχαλινή συναυλία, που έλαβε χώρα το βράδυ της ίδιας ημέρας στον Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου.
Το πρώτο μέρος της, με το Μουσικό Σώμα της Φιλαρμονικής υπό την διεύθυνση του αρχιμουσικού Δημήτρη Παπικινού, ξεκίνησε με την ουβερτούρα Ross Roy του Jacob de Haan για να ακολουθήσουν δύο πένθιμα έργα ισάριθμων σημαντικών Κερκυραίων μουσικών της προηγούμενης γενιάς. Ο λόγος για την Ελεγεία και για τη Marcia Funebre 2A, των αείμνηστων Γιώργου Περούλη και Στέφανου Δολιανίτη, αντίστοιχα. Στη συνέχεια, η Φιλαρμονική «Καποδίστριας» παρουσίασε τα εξής έργα: Elsa’s procession to the cathedral από την περίφημη όπερα Lohengrin του Richard Wagner, A vision of majesty του James Swearingen, Adagio του Tomaso Albinoni (Remo Giazotto) και March and procession του Léo Delibes. Προλόγισε η Εύη Δημητρά. Ως είθισται, το δεύτερο μέρος της εκδήλωσης άνηκε στο Εκκλησιαστικό Τμήμα της Χορωδίας Κερκύρας, το οποίο έψαλε θρησκευτικούς ύμνους υπό την διεύθυνση του Μιχάλη Καποδίστρια και την πιανιστική συνοδεία της Αφροδίτης Χανδρινού. Soloist ήταν ο βαρύτονος Παντελής Κοντός.
Τη Μ. Δευτέρα, 2 Απριλίου, τη σκυτάλη πήρε η Φιλαρμονική Εταιρία «Μάντζαρος» με την δική της καθιερωμένη συναυλία που πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Θέατρο, υπό την διεύθυνση του αρχιμουσικού Σωκράτη Άνθη. Σημείο αναφοράς σε αυτήν ήταν το -πρωτοπαρουσιαζόμενο στην Κέρκυρα- λειτουργικό δράμα του Άλκη Μπαλτά, Ο Δανιήλ στο λάκκο των λεόντων, όπου το Μουσικό Σώμα της «Μάντζαρος», η Δημοτική Χορωδία «Δημόδοκος» και το σύνολο εγχόρδων «Ion Ensemble», μαζί με την πιανίστα Μαριλένα Ελούλ, πλαισίωσαν την υψίφωνο Αναστασία Τζιλιάνου και τους βαρύτονους Ανδρέα Γκούση και Πέτρο Καρύδη, ενώ τον ρόλο του αφηγητή είχε ο γνωστός ηθοποιός Πέρης Μιχαηλίδης.
Το δεύτερο μέρος ξεκίνησε με τρία έργα του Ουαλού συνθέτη Karl Jenkins. Ο λόγος για τα Adiemus (με τη συμμετοχή των γυναικών της Χορωδίας «Δημόδοκος», της Παιδικής Χορωδίας της Ενορίας Ι.Ν. Παναγίας Ελεούσας Κυνοπιαστών «Γαλιλαία» και μελών της Παιδικής Χορωδίας της «Μάντζαρος», σε διδασκαλία της Δήμητρας Καλογεροπούλου), Palladio και Benedictus (με soloist τον τσελίστα Αμβρόσιο Βλαχόπουλο). Ακολούθησαν κατά σειρά, το καθηλωτικό Dies Irae από το Requiem του Giuseppe Verdi, το πένθιμο εμβατήριο L’ ultimo addio του Παναγιώτη Βλάχου, καθώς και η Marcia Trionfale του Σωτήριου Κρητικού. Η συναυλία ολοκληρώθηκε με το πένθιμο εμβατήριο Calde Lacrime του Cesare De Michelis. Η Ναταλία Καποδίστρια προλόγισε και επιμελήθηκε σκηνοθετικά την εκδήλωση.
Την ίδια ημέρα, στον Καθολικό Καθεδρικό Ναό των Αγίων Ιακώβου και Χριστοφόρου (Duomo), συναυλία θρησκευτικής μουσικής πραγματοποίησε και η Φιλαρμονική Κυνοπιαστών, υπό την διεύθυνση του αρχιμουσικού Σπύρου Νίκα. Ακούστηκαν έργα των Pietro Mascagni, Giuseppe Verdi, Angelo Mariani, Jules Massenet, Jerome Oddo, Σωτήριου Κρητικού, Δημητρίου Κάφυρη και Μιχάλη Μιχαλόπουλου. Προλόγισε η Έλενα Πουλημένου.