Παρασκευή 22.11.2024 ΚΕΡΚΥΡΑ

Μια αποτίμηση για το 1ο Dionysia Opera Festival

Dionysia Opera Festival
18 Σεπτεμβρίου 2017 / 09:36

Με την ολοκλήρωση των παραστάσεων, συνομιλήσαμε με τον διακεκριμένο Βούλγαρο βαρύτονο Orlin Anastassov, εμπνευστή και βασικό διοργανωτή του φεστιβάλ.

ΚΕΡΚΥΡΑ. Με την παράσταση του «Κουρέα της Σεβίλλης», την Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου, ολοκληρώθηκε το 1ο Dionysia Opera Festival στο πλαίσιο του οποίου το κερκυραϊκό κοινό είχε την ευκαιρία να ακούσει ορισμένα μεγάλα ονόματα του λυρικού χώρου, να ερμηνεύουν ζωντανά κάποιους από τους εμβληματικότερους ρόλους του διεθνούς οπερατικού ρεπερτορίου. 
Με αυτή την αφορμή, συνομιλήσαμε με τον διακεκριμένο Βούλγαρο βαρύτονο Orlin Anastassov, εμπνευστή και βασικό διοργανωτή του φεστιβάλ. Ο κύριος Anastassov μας μετέφερε τις εντυπώσεις του από αυτή την πρώτη διοργάνωση, ενώ μας μίλησε και για κάποια από τα σχέδιά του για το επόμενο Dionysia Opera Festival.
Ποιες οι γενικές εντυπώσεις σας από το 1ο Dionysia Opera Festival;
_Ήταν μια πραγματική περιπέτεια και εκπληκτική εμπειρία, που την ζήσαμε όλοι μαζί: οι διοργανωτές, οι τραγουδιστές (μια διεθνής ομάδα υπέροχων καλλιτεχνών), οι νέοι μονωδοί της Ακαδημίας, το κοινό και όλοι οι υποστηρικτές που βρήκαμε εδώ [σ.σ.: στην Κέρκυρα] και οι οποίοι ελπίζουμε να πολλαπλασιαστούν την επόμενη χρονιά!

Γιατί επιλέξατε την Κέρκυρα για το Dionysia Opera Festival;
_Γιατί η Κέρκυρα είναι ένας φυσικός ναός ομορφιάς και ιστορίας. Έχει μια σημαντική και μακραίωνη μουσική παράδοση, μπορεί να φιλοξενήσει πολλούς ανθρώπους που αναζητούν ψυχαγωγία, ξεκούραση ή έμπνευση και, καθώς εμείς είμαστε ερωτευμένοι με όλα αυτά, θέλαμε να μοιραστούμε με τους καλλιτέχνες μας τα πλούσια συναισθήματα που μπορεί να δώσει αυτό το μέρος. Εδώ ο Οδυσσέας φιλοξενήθηκε και προστατεύθηκε, η Μήδεια πέρασε τις μόνες της στιγμές πραγματικής χαράς, η Αφροδίτη αναδύθηκε από τους αφρούς των κυμάτων. Αυτό σημαίνει ότι κάτι σπουδαίο μπορεί να γίνει σε αυτό τον τόπο και είμαστε κοντά στο να το επιτύχουμε.

Ποια ήταν η ανταπόκριση που είχατε από το κοινό για τις παραστάσεις;
_Πάντα βρισκόμουν διακριτικά ανάμεσα στο κοινό κατά την διάρκεια των παραστάσεων. Τους άκουγα άλλοτε να γελάνε, άλλοτε να κλαίνε και άλλοτε να συναρπάζονται. Η όπερα είναι μια μοναδική εμπειρία για κάποιον που είναι ήδη «μυημένος», αλλά για εκείνον που την προσεγγίζει για πρώτη, είναι κάτι το εκπληκτικό. Άκουσα πράγματα όπως «σας ευχαριστούμε, δεν έχω ξαναδεί τη σύζυγό μου τόσο χαρούμενη» ή «δεν μπορούσα να φανταστώ ότι όλα αυτά τα συναισθήματα μπορούν να βγουν στη σκηνή». Αυτός άλλωστε είναι ο βασικός στόχος του Πολιτισμού: να δείχνει την ομορφιά που προέρχεται από τις ρίζες μας και μπορεί να απολαμβάνεται μέχρι σήμερα.

Ποια ήταν τα πιο σοβαρά προβλήματα που είχατε να επιλύσετε για αυτό το πρώτο Φεστιβάλ;
_Τα προβλήματα είναι πολλά σε έναν τόσο μεγάλο «μηχανισμό», ειδικά για την πρώτη χρονιά. Αλλά ήμασταν προετοιμασμένοι. Είχαμε μια διεθνή ομάδα ανθρώπων που δούλευε σκληρά μέρα-νύχτα, σε διαφορετικά ζητήματα, τομείς και γλώσσες. Ήταν ένας πολύτιμος πόρος, τον οποίον όμως έπρεπε να διαχειριστούμε προσεκτικά. Ως προς τις οικονομικές δυσκολίες ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να έχουμε περισσότερους χορηγούς, εταίρους και υποστηρικτές. Αυτή τη χρονιά δείξαμε την αξιοπιστία και τον επαγγελματισμό μας και πιστεύω ότι πολλοί άνθρωποι μπορούν τώρα να μας εμπιστευτούν για τις επόμενες διοργανώσεις.

Ποια η σημασία της Ακαδημίας για τους νέους τραγουδιστές του Φεστιβάλ, που λειτούργησε παράλληλα με τις παραστάσεις;
_Το πιο σημαντικό πράγμα για τους νέος τραγουδιστές είναι να έχουν την ευκαιρία να βρίσκονται στη σκηνή και να δουλεύουν με πολύ μεγάλους καλλιτέχνες με τους οποίους ονειρεύονταν να συνεργαστούν. Επιλέξαμε κάποια «ακατέργαστα διαμάντια» για να τα βοηθήσουμε και να τα εξελίξουμε. Όλοι τους είναι νέοι μονωδοί με σπουδαία φωνητικά χαρίσματα, που πρέπει να καθοδηγηθούν στο σωστό δρόμο. Πρέπει να ασχοληθούν ταυτόχρονα με πολλά ζητήματα, καθώς ο τραγουδιστής της όπερας πρέπει να είναι καλός μονωδός, χαρισματικός ηθοποιός, έξυπνος μουσικός, πνευματώδης χαρακτήρας, καλός μάνατζερ του εαυτού του, ένας αθλητής που πρέπει να διαχειρίζεται την ενέργειά του και να το κατανοεί όταν το κάνει, έχοντας επίγνωση της φωνής, του σώματος, του μυαλού και των ορίων του.

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το 2ο Dionysia Opera Festival, την επόμενη χρονιά;
_Για την επόμενη διοργάνωση μπορούμε να προσδοκούμε πως το Φεστιβάλ θα ξεκινήσει νωρίτερα και θα διαρκέσει περισσότερο. Θα έχουμε πολύ δημοφιλή έργα όπως η «Μποέμ» και το «Ελιξίριο του έρωτα», αλλά ετοιμαστείτε και για σπουδαίες εκπλήξεις….! Το σημαντικότερο είναι ότι έχουμε όλο και περισσότερη υποστήριξη από τον Δήμαρχο, την Εφορεία Αρχαιοτήτων και όλους του σημαντικούς παράγοντες του νησιού, για τους οποίους αισθανόμαστε ήδη πολύ τυχεροί που τους έχουμε στο πλευρό μας. Η βοήθειά τους είναι ζωτική για εμάς, αλλά και για την κερκυραϊκή κοινωνία. Είμαστε πολύ υπερήφανοι που συνεχίζουμε αυτή τη φιλία.
Κύριε Anastassov σας ευχαριστούμε πολύ.