Πέμπτη 18.04.2024 ΚΕΡΚΥΡΑ

Ο μονόλογος «Ο γιος μου ο Μάντζαρος» στο ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας (Βίντεο)

ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας
05 Δεκεμβρίου 2017 / 11:53

ΚΕΡΚΥΡΑ. Με ανυπομονησία περιμένουν οι φίλοι του θεάτρου της Κέρκυρας, τον μονόλογο «Ο γιος μου ο Μάντζαρος», που θα ανέβει στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου, την Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου στις 9.00 το βράδυ,

με τη συμμετοχή της μπάντας της Φιλαρμονικής Εταιρείας Μάντζαρος.
Δηλώσεις σχετικά με την παράσταση, έκαναν ο πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας Στέφανος Κυπριώτης, η ηθοποιός Χρύσα Σπηλιώτη και ο σκηνοθέτης Αυγουστίνος Ρεμούνδος.

Ο Στέφανος Κυπριώτης, εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για την παράσταση, καλωσορίζοντας ταυτόχρονα την κ. Σπηλιώτη και τον κ. Ρεμούνδο οι οποίοι είναι φιλοξενούμενοι στην Κέρκυρα.

Η ηθοποιός Χρύσα Σπηλιώτη, ανέφερε ότι η χαρά της είναι μεγάλη που βρίσκεται στο νησί της Κέρκυρας και θα μιλήσει μέσω του έργου της για τον Νικόλαο Μάντζαρο στους συμπολίτες του. Κάτι για το οποίο όπως πρόσθεσε, αισθάνεται μεγάλη ευθύνη, καθώς στην παράσταση θα βρεθούν και απόγονοι του δημιουργού.

Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Αυγουστίνος Ρεμούνδος, είπε ότι θεωρεί καρμική τη συνάντησή του με τον Νικόλαο Μάντζαρο. Σημείωσε πως λίγοι τον γνωρίζουν στην Ελλάδα, παρά το μεγάλο του έργο και γι’ αυτό θα προσπαθήσει να προωθήσει το έργο σε όσες περισσότερες περιοχές μπορεί.

Λίγα λόγια για την παράσταση και για τον Νικόλαο Μάντζαρο

Η Ρεγγίνα Μάντζαρου μητέρα του Νικόλαου Μάντζαρου συνθέτη του Εθνικού Ύμνου, μας οδηγεί σε μονοπάτια γεμάτα φωτιά. Πάνω στο ηφαίστειο της Γαλλικής και της Ελληνικής επανάστασης. Βρισκόμαστε στην Κέρκυρα πρωτεύουσα των Ιονίων νήσων όπου εναλλάσσονται οι ξένοι κατακτητές.  Η κουλτούρα και οι επιρροές στα Επτάνησα είναι κυρίως δυτικές και οι αριστοκράτες συνεργάζονται ποικιλοτρόπως με τον εκάστοτε δυνάστη. Ο Μάντζαρος όχι μόνο ανήκει στην αριστοκρατική τάξη αλλά μετέχει και έμμεσα στις εκάστοτε κυβερνήσεις σαν γραμματέας του Γενικού Εισαγγελέα του Κράτους που είναι ο πατέρας του. Το ποτάμι όμως τόσο της μουσικής στην οποία αφιερώνεται όσο και των νέων ριζοσπαστικών ιδεών θα τον παρασύρει σε απρόσμενες διαδρομές. Γράφει για πρώτη φορά στην ιστορία ελληνική όπερα, συνδέεται φιλικά με τον Διονύσιο Σολωμό μελοποιεί πάρα πολλά ποιήματά του, ο ένας πλάθει τον άλλον και η εποχή και τους δυο. Διψάει αρχικά για καταξίωση, η διεθνής καριέρα τον καλεί μα εκείνος τελικά αρνείται τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή στο Ωδείο της Νάπολης και εργάζεται αποκλειστικά στην Κέρκυρα. Όλη του τη ζωή δηλώνει ερασιτέχνης –γιατί για έναν αριστοκράτη είναι ντροπή να ασχολείται επαγγελματικά με τις Τέχνες- και δεν δέχεται ποτέ χρήματα για τη μουσική.  Συνθέτει ασταμάτητα αφήνοντας τεράστιο έργο –σχεδόν άγνωστο στο πλατύ κοινό με εξαίρεση τον Ύμνο. Διδάσκει ακαταπόνητα πλάθοντας καλλιτέχνες διεθνούς φήμης, δημιουργεί τη Φιλαρμονική ορχήστρα της Κέρκυρας και γίνεται ο πρωτεργάτης της Επτανησιακής Μουσικής Σχολής.

Οι συντελεστές της παράστασης

Σκηνοθεσία: Αυγουστίνος Ρεμούνδος,  Κείμενο/Ερμηνεία: Χρύσα Σπηλιώτη, Μουσική: Νικόλαος Μάντζαρος, Μουσική επιμέλεια/ Επεξεργασία: Νικόλας Καρίμαλης (Razastarr), Σκηνικά/ Κοστούμια: Τόνια Αβδελοπούλου, Χορογραφία: Μάτα Μάρρα, Σχεδιασμός Φωτισμού: Βαγγέλης Μούντριχας, Βοηθός σκηνοθέτη: Νίνα Ντούνη, Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου, Video: Νικήτας Χάσκας, Αφίσα: Δημήτρης Ζουγκός, Παραγωγή: Πολυχώρος Vault.